Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1371545
Hej.
Hela kontrollpanelen har dött på min V70 09 (förarplatsen)
Lyfte på gummit i dörren och såg att en lila kabel gått av, kanske fler har inte tittat noggrannare.
Rätt bökigt område, tänkte skarva.

Någon som har tips på hur man smidigast åtgärdar detta?
#1371667
halvgute57 skrev: tor 26 mar 2020, 15:35 Bort med kontakten, två bultar som håller dörren och lyft bort den.
Jag brukar löda dit skarvkabel inge kläm-abiko där!
Hej
Plocka bort hela dörren?
Är det något speciellt moment Nm det ska dras åt vid påmontering igen?
Jag tänkte löda med penna och krympslang bara
#1371822
Hade av både fram och bakdörr på min S60 idag så tänkte jag kunde dela med mig av lite bilder, borde väl vara likadant på V70? Tänker om någon mer googlar efter samma fel och stöter på tråden om inte annat.

Det är alltså dessa tre som ska bort, samma både fram och bak, sen är det bara att lyfta av dörren. För den som är lite oroligt lagd så lugn, dörren stannar kvar även utan bultarna så inget finlir med femton armar krävs :-)
Bild

När det kommer till kontakten så ska en låsning tryckas ner i underkant när det gäller bakdörr..

Bild
Bild

..och på ovansidan när det gäller framdörr:

Bild
Bild

Bak är inga problem att komma åt själv, men fram tyckte iallafall jag det var bökigt. Det underlättar fruktansvärt mycket om man kan vara två, så att den ena kan lyfta av dörren en aning och den andra ta loss kabeln när det finns mer utrymme. Jag lyckades själv också, så omöjligt är det inte.
Vi som beställt nya XC60

Vapour grey?? Färgen är faktiskt skitsn[…]

Vi som beställt nya V60

Låter som ett bra val av bil :-) Jag bo[…]

Bruten fjäder framvagn

Hade bett om att få det skriftligt och kasta[…]

Uppföljning mjukvara 2024

Med uppkopplade bilar så tror jag dessvä[…]