Rådlös skrev:Eller hjärtmassagemetoden. Stäng huven som vanligt. Lägg sedan ena handflatan rakt över huvlåset, det är det på högra sidan. Tryck 5 -- 6 snabba "pumpningar" som en hjärtmassage. Det finns ett "spelrum" för huven på några centimeter. Kolla vad bilen säger om låset.
Jag hade så i början på min V70. Men jag prövade detta och det fungerade för mig. Sedan stängde jag aldrig huven med en smäll. Jag sänkte ner den lugnt och försiktigt, lät den klicka fast i spärren och sedan tryckte till den över låset. Det blev aldrig några larm i fortsättningen.
Bara för att man är stark måste man inte slänga igen motorhuven. Det går att göra det lugnt och försiktigt. Mekaniska delar håller bättre då.
Kanske ett ännu bättre sätt det där
Mindes bara att jag läst här att "dra igen den" då en S40 -00 strulade med detta
Själv "masserar" jag alltid 1-2ggr när jag stängt huven sedan dess för att förvissa mig om att den är 100% stängd, kanske därför larmet aldrig återkommit på någon bil jag haft sedan dess
Kör: XC60 D4 Polestar Summum -14 viewtopic.php?f=51&t=153715
Föregående: V60 T4f OCR -12 http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 1&t=134393
Föregående V50 http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 1&t=112406
Skriv gärna
Löst i rubrik el. liknande när problemet är avhjälpt samt vad som gjorde det i ett meddelande