Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Prylle69
Fästet för spännaren till multiremmen är paj, den är ju en del av blocket och jag har svetsat det på plats, höll ca:100mil tills frihjulet på generatorn skar och spräckte svetten igen!! Tänkte prova med en kortare rem och utan spännare samt Schuman generatorn lite som en sträckning. Vad tror ni om det?
av William85
Jäklar vilket taskigt problem att råka ut för :-(

Har en Jeep med ”modern” multirem men manuell ”fast” spännare, det funkar fint. Är bra elasticitet i remmarna så man behöver typ aldrig justera. Utmaningen blir väl att matcha en lämplig rem så den antagligen begränsade justeringen du kan få till räcker men det borde gå :-)
av Ceska
Blir det lika mycket anligningsyta på generator frihjulens yta som förut? Är det bara servo pump och generatorn den kommer att driva?
av Prylle69
Elservo, endast ac och generatorn. Men det funkade inte ändå eftersom kamdrivningen är i vägen. Har gjort ett fäste modell grövre som jag ska prova att klämma dit imorgon.

Turboslangarna är undersökta under tryck[…]

Tjena, behöver lite hjälp då jag v[…]

Hmm, jag som trodde att 4749kr/år var dyrt. […]

Idag fick jag äntligen hem blocket också[…]