Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Derank
skulle tro att du får skära bort den delen som sitter i dörren, och punkta fast ett nytt, så gjorde de iaf för någar år sedan, men det kanske har kommit något repkitt idag, kolla med någon på verkstaden hos din ÅF
Användarvisningsbild
av Derank
Borde väl funka det med, bara man hittar nån dimension som passar.

Skickat från min SM-A520F via Tapatalk

av Millea
Hej! Du ska ha Volvos reparations-sats Nr: 31457368. Kostar ca 720kr .

Slipa bort niten i underkanten av gångjärnet, slå ur gamla sprinten och glidbussningen med ett dorn. Använd helst ett borr som är 12,8-12,9 mm och borra ur örat till gångjärnet.

Rostskyddsmåla. Montera i glidbussning och sprint med lite fett på . Dra fast med 22 Nm

Ta hjälp av en kompis och häng på dörren, dra fast. Stäng dörren och njut av fin inpassning igen👍 Fira resultatet med en öl 😁
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Och kom ihåg att smörja gångjärnen en gång per år så händer inte detta igen. Detta har hållit mina gångjärn i perfekt skick genom åren och äldsta bilen jag har fyller 26 år i år.

Bild
av sandgren84
Har nu köpt denna reparationssats!
Är 12,8-12,9mm borr tvunget? Ingen storlek man har liggandes hemma direkt.
Någon som vet för skojs skull om Volvo har några monteringsanvisningar? Frågade Bilia som sa att det ej fanns, har även mailat Volvo som ej kunde svara på frågan då de ej ger ut den infon till privatpersoner.

Artikel numret till Volvos originaldörrskydd […]

Missljud -22 V60 T6

Stämmer att jag inte får ladda i v&au[…]

Kollade i kabel stycket vid vänster bakdö[…]

Bakljus XC 60 -18

Det blir byte genom försäkringen av bakl[…]