Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej. Har startat ett par trådar med köphjälp av V70's. Har äntligen fått tag i "rätt bil"....V70 2.5 FT 09 Automat. Gått ca 22000 mil men varit en ägare innan så den är fullservad på Volvo och i ett utomordentligt skick ut- och invändigt. Nåväl, har haft den i en månad nu och häromveckan började ett "gnällande/gnissel" från bakvagnen. Inte ett konstant ljud utan mer som när ett belägg touchar en skev bromsskiva, ett gnäll per varv på hjulet. Ökar med farten. Det konstiga är att det inte gnäller hela tiden, det uppstår lite mer spontant. Dock uppkommer det mer o mer, ju mer jag kört senaste veckan. Misstänker beläggen/skivorna men kan det vara annat? Tänker på om det finns något typfel....har inte orkat lägga mig på knä i skitvädret ännu.
Tänkte bara tillägga, efter att ha sett vilket j-a jobb det verkar vara samt ett för jäkla dyrt pressverktyg behövs så får det bli inlämning på detta jobb. Hade jag kunnat stå i garage hade jag övervägt att köpa verktyget då man tjänar in det på att byta själv men,men.......
Cox skrev: sön 29 dec 2019, 17:46 När jag bytte fick jag betala 2800 sek på Mekonomen inklusive bussningar båda sidorna. Inte mycket att orda om. Bokade tid bums så dom inte ångrade sig.

Skickat från min SM-A405FN via Tapatalk
Tack för tipset. Ska kolla med dom. Läste ett par trådar i ämnet och där nämndes hjulinställning efter byte, är det aktuellt?

Inte jag heller, tror dock Volvo fixat det och att[…]

Hej! Jag letar efter en V90/V60 diesel för c[…]

Jag igen, För felkod: ECM-P00BD00. Kolla p&a[…]

Serviceintervall v90 D4

Ja, har den inte fått oljan bytt på et[…]