Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jimmyy86
Hej! Har nyss köpt mig denna bil och allt funkade bra, tills jag började kolla lite noggrannare,det går 2 slangar från partikelfiltret till en difftrycksensor,en av dom slangarna va helt trasig.. bytte slang idag och allt funkade i 2 mil,sen går den ner i limp mode så det går bara varva 3000.. finns inga felkoder.. provade med en ny trycksensor,men ingen skillnad.. MEN,drar jag ut kontakten till den så går bilen som vanligt? Men så fort man sätter dit kontakten så går den i limp mode.. vad kan vara fel? Bilen har gått 22 tusen mil och kan väl kanske vara partikelfiltret som spökar,men osäker om det ska bli såhär då? Någon som har tips innan blir gråhårig kanske? :) mvh mvh
av D4162T
Filtret ska väl bytas på 12000 och 24000mil så om bilen gått 22000 så är det väl lika bra att byta filtret och se om det hjälper, även om det inte hjälper så var det ju ändå dags snart.

Var ute en stund igår och valde då att[…]

Köra EX90 med släp

Lövet, intressant video om betydelsen av luft[…]

Varför ska du byta? Kvittrar eller "flad[…]

Turboslangarna är undersökta under tryck[…]