Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Luddeboii1
Efter drygt 1 mils körning började det komma vit rök från höger fram med en bränd lukt. Hörde inga ljud och motor gick som vanligt. Alla vätskenivåer ligger på en bra nivå. Misstänker att det är något fel på AC eller generator. Någon som vet mer exakt vad det kan vara för fel?
Luddeboii1 skrev:
TommyP86 skrev: fre 30 aug 2019, 11:20 Det är nog värmaren, för du har en diesel eller?
Bensin/Etanol
Ja, då var det värre Bild
Kanske en rem som slirar? Isåfall hade jag kollat det omgående. Annars är det väldigt lite saker som ryker på en sån, eftersom de inte har värmare. Anliggande broms är ett annat alternativ kanske.
av Solomon
Desmodue skrev: fre 30 aug 2019, 13:29 Är det multiremmen son håller på att rasa så hade jag inte kört en meter till eller ens startat bilen.
Kanske dumt men jag kör 3 kl när min Volvo v60 multirem gick av. det var förra sommaren. i vinter lyser batterilampa på min Toyota Corolla när jag öppnade på motorhuvud multiremmen var borta det var kallt då körde jag 4 mil och motorn klarar utan problem. men jag inte rekommendera att ni ska göra så. 3 kilo meter kanske okej men 4 mil kan man förlora hela bilen el bli dyrt för reparationen

Var ute en stund igår och valde då att[…]

Köra EX90 med släp

Lövet, intressant video om betydelsen av luft[…]

Varför ska du byta? Kvittrar eller "flad[…]

Turboslangarna är undersökta under tryck[…]