Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Yaniz
Hejsan alla expertidos!

Någon som händelsevis vet vad ytterdiametern på de rödmarkerade avgasrören i skissen nedan är? Det gäller en V70 2.5T 08 med motor B5254T6.

Någon kanske tycker jag är lat som inte kollar själv? Inte alls! Tänkte hjälpa dottern i helgen som bor på annan ort med det ena och det andra som behöver åtgärdas på bilen (p g a nedslag på besiktningen) och tänkte bl a inhandla reparationsatser för upphängningen på Biltema innan helgen. Svar mottages med tacksamhet!

Se skiss med rödmarkerade avgasrör nedan:
Bilagor
Upphängn avgas.JPG
Upphängn avgas.JPG (37.16 KiB) Visad 2162 gånger
Användarvisningsbild
av popeye65
Yaniz skrev:Hejsan alla expertidos!

Någon som händelsevis vet vad ytterdiametern på de rödmarkerade avgasrören i skissen nedan är? Det gäller en V70 2.5T 08 med motor B5254T6.

Någon kanske tycker jag är lat som inte kollar själv? Inte alls! Tänkte hjälpa dottern i helgen som bor på annan ort med det ena och det andra som behöver åtgärdas på bilen (p g a nedslag på besiktningen) och tänkte bl a inhandla reparationsatser för upphängningen på Biltema innan helgen. Svar mottages med tacksamhet!

Se skiss med rödmarkerade avgasrör nedan:
Hejsan.

Annars så har dom ersättnings klammer på Volvo, det är samma för all 3, men man använder olika fästen på klammern, sågar bort det som man inte skall ha.
Har för mig att det inte var så dyrt och då får du rätt grejor med en gång.

Var ute en stund igår och valde då att[…]

Köra EX90 med släp

Lövet, intressant video om betydelsen av luft[…]

Varför ska du byta? Kvittrar eller "flad[…]

Turboslangarna är undersökta under tryck[…]