Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Mig veterligt gick Volvo över till vartannatårsuppdatering i samband med att det blev möjligt att ladda in kartorna från nätet, utan att betala mer än en engångskostnad för att göra inläsningen i bilen, från USB, möjlig. Så nästa uppdatering blir troligen runt april år 2020.
som apersson850 skriver så kommer de nya kartorna i april/maj 2020, ser även ut att bli den sista uppdateringen om man tolkar volvos tillbehörssida rätt.

"Obs!
De två sista kartuppdateringarna; 2018, juni och 2020, juni."
least skrev:Tiden beräknas från när den första bilen i en viss modellvariant lanserades.
Så löptiden på XC70 2012 beräknas troligen från det år som XC70 fick Sensus.
Vilket var just 2012.
Nej, att ha en lös GPS är inte bättre än att ha en inbyggd GPS. Funktionaliteten i den lösa kan vara bättre, men rent praktiskt är det bättre att den är inbyggd. Jag har nog ett tjugotal andra GPS, så jo, jag har provat. Mer än nästan alla andra Garminanvändare, faktiskt.
När man kör i storstad så händer mycket på vägarna på 2 år. Jag tycker uppdateringar 4 ggr/år är klart bättre å än en uppdatering på 24 månader. Men det är ju bara vad jag tycker... :-)

Sen är det trist med en sladd men finns så fina fästen nu så man slipper sugproppen i framrutan . Min sitter så fint integrerat i ett av ventilerna mitt på instrumentplankan ;-) och sladden så fint dolt draget... jag är nöjd..

Var ute en stund igår och valde då att[…]

Köra EX90 med släp

Lövet, intressant video om betydelsen av luft[…]

Varför ska du byta? Kvittrar eller "flad[…]

Turboslangarna är undersökta under tryck[…]