karnaa skrev: ↑lör 01 jun 2019, 16:04
Märkte listen till bakdörren lossat av någon anledning och böjts.
Antar man limmar, och sätter den i press?
Vilket lim isåfall?
Ang lim: jag har problem med passagerarsidans framdörr vilken, tillsammans med främre vä skärmbreddare, byttes av Bilia Segeltorp för något år sedan då de satt löst.
Ett tag efter bytet så satt passagerardörrens list mer löst än den någonsin gjort tidigare och när jag kontaktade den som ersatt dem på Bilia samt min senaste PST fick jag inga svar.
På resande fot upptäckte jag att listen hade börjat ta i framskärmen men hade tur att inget böjdes. Jag visste att vi aldrig skulle lyckas komma ihåg att trycka till den med foten varje gång vi stängde så tänkte limma dit den provisoriskt så den inte förstördes. Jag tog det första lim som fanns tillhands, Loctite Powerglue, och applicerade på ca 2-3 cm på gummilisten som satt fast på dörren innanför listen (antar att det är den dubbelhäftande tejpen som lossnat från listen men sitter kvar på dörren). Sedan satt jag mig och tryckte emot i 5-10 minuter.
Jag hade förväntat mig att det skulle lossna men nu flera månader senare och flera maskintvättar (hos Tvätta) sitter den fortfarande tightare än någon annan list. Önskar nästan att jag applicerat lim på fler ställen på listen än jag gjorde.
2FD1175B-EAD0-4D9C-A6AE-42889FC3CB3F.jpeg (477.17 KiB) Visad 3873 gånger