Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej.
Jag har en XC 70 från 2015 som helt plötsligt har ballat ur. Bilen går att köra men den adaptiva farthållaren (inkl vanlig farthållare), alla airbags, det automatiskt avbländande helljuset samt volvo on call ropar efter service så fort jag sätter mig i blien.

Någon som stött på något liknande problem?

Jag har kollat lite säkringar, men de verkar alla vara hela.
Spontant när det är massor med fel på en gång så brukar man misstänka batteriet, att det är utslitet. Har du kört eventuell värmare ofta under vintern t.ex utan ordentliga körningar efteråt så dödar det batteriet väldigt fort.

Annars är det felkodsutläsning som är ett bra första steg, om du känner någon med tillgång till VIDA, eftersom generiska felkodsläsare oftast resulterar i ännu mer sökande efter vad felet är :P
Eftersom att du får flera felmeddelande så är det troligtvis en eller flera syrenheter som inte lirar som de skall.
Om du inte har möjlighet att läsa av felkoder så börja alltid med att kolla säkringarna då en eller flera styrenheter kan gå på samma säkring.

Spontamt så verkar det som att du har problem med kameran FSM då den styr många av funktionerna, så kolla säkringarna 5 och 6 vid CEM enheten på pasagerarsidan.

Fungerar regnsensorn?
Lassebus skrev: tor 30 maj 2019, 21:09 Eftersom att du får flera felmeddelande så är det troligtvis en eller flera syrenheter som inte lirar som de skall.
Om du inte har möjlighet att läsa av felkoder så börja alltid med att kolla säkringarna då en eller flera styrenheter kan gå på samma säkring.

Spontamt så verkar det som att du har problem med kameran FSM då den styr många av funktionerna, så kolla säkringarna 5 och 6 vid CEM enheten på pasagerarsidan.

Fungerar regnsensorn?
Tack. Ska kolla säkringarna imorgon. Regnsensorn fungerar
Tysta sommardäck V90

Kört ca 500 mil denna sommaren genom Europa[…]

Ett annat sätt är att se det som param[…]

Sista semesterdagen firades med blankt på […]

Hej! Någon som kan ge tips om vad som ä[…]