Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mathisxc70
Hej jag har en Xc70 inscription 2011. Jag undrar om hur många inscription det finns reggade i Sverige av denna årsmodell. Tacksam för svar :-)
av UnleashFusion
Vad var det som ingick i Inscription från MY10-11? kan inte hitta det på google numera
för min v70-my11 i grund är summum men via car.info stod det också "executive/inscription och summum) i samma "utrustningsnivåer" men när jag kollar idag så försvann inscription.
har dock ventilerat-softläderklädseln och det står inscription-logo vid toppen av stolen
av UnleashFusion
StefanN skrev: mån 04 feb 2019, 21:51 Det är klädseln som är grejen, därför inte många som valde den istället för vanliga skinnet.
ah.. samt inscription-listen på förar- och passagerarsidan sen har jag ingen en susning vad som ingick förutom klädseln+instegslisten men jag är sjuktnöjd med klädseln då den vanliga hellädern är/var för len, som om man satt på en helt oljad-sits som man glider för minsta sväng man tar..

möjligtvis var det också electric-silver lacken som var en del av inscription-tillvalet också vid den tiden
Användarvisningsbild
av apersson850
När jag köpte min XC70 2012:a innebar Inscription en speciell klädsel på stolarna, tröskellister med Inscription-text, Inscription präglat i nackstöd och mittarmstöd, tjockare mattor, speciell dörrklädsel och några extra panelinlägg att välja på. Dessutom innebar Inscription att det gick att välja till ventilerade framstolar samt läderklädd instrumentbräda (något som är extremt ovanligt).
Själv har jag Dynamic stolar (lite mer skålade), och det gick inte att välja ihop med Inscription. Däremot kunde man välja vilken lack man ville till vad som helst.
av Lövet
Om det är en särskild modellkod så kan jag ta fram det men jag misstänker att det bara klassades som utrustning och då är det kört :-(
Bakre länkarmsbussning

Såg på Youtube att det finns "f&o[…]

Volvo car UX

Tänkte det också. Tack för lä[…]

Elpriset

Något liknande detta att fästa i husgav[…]

webasto doserpump v70n 07

Går bra med 12V