Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Ante79
Har fått ett problem med våran v70 2.5ft -12. I bland när man ska starta den så startar den inte. Provar man igen direkt så startar den men "motor prestanda begränsad" kommer upp och varvräknaren funkar inte. Har kollat felkod och fick upp att vevaxel givaren var boven. Bytte den och allt var frid å fröjd. I dag gjorde bilen likadant och det stog samma text i display men ingen felkod kommer. Men raderar jag felkod så hör jag att bilen börjar gå jämnare på tomgång och texten försvinner och varvräknaren funkar igen. Nån som har nått tips?
av Yaniz
Sannolikheten att din tråd blir läst och besvarad är större om du anger en relevant rubrik. "Blir tokig på bilen" är ett tämligen allmänt påstående och passar in på de flesta problem relaterat till ett fordon, om man säger så. Ett tips i all välmening.
Helt riktigt. Ändrade rubriken.
Inga problem, det enda som händer är att du kommer få kalibrera om fönsterhissarna, vilket tar ungefär 30 sekunder eller så.

Börja med att låsa upp och öppna huven, sen vänta 5-10 minuter så datorerna hinner gå i viloläge innan du gör det bara. Det "ska" inte hända något om man skippar det steget (jag har gjort det flera gånger), men man vet aldrig.

Sen om det hjälper vet jag inte.
Kör ner fönstren, sen håller in knapparna uppåt tills det klickar till uppe i toppen. Tror man eventuellt ska köra uppåt en gång till efteråt, när dom redan är i toppen, men ska inte svära på det. Tror det står i instruktionsboken också.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
Vilken mjukvara har ni?

Två saker som jag tycker blev annorlunda eft[…]

3G släcks

Jag fick svar från Volvo förra å[…]

Jag har konstaterat att vårt campingbord, so[…]

S40 1.8f ac problem