Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kinamicke
Mina dämpare på bakluckan börjar bli som cykelpumpar och luckan åker ner.
Någon som bytt dessa på verkstad och vet vad kalaset går på att få dem bytta?
Användarvisningsbild
av apersson850
Jag har sett en video på hur det går till. En del krabb att få ner taket och få ut fjädrarna.
När det gäller verkstäderna har de färdiga pris på allting, och det varierar rätt kraftigt mellan olika verkstäder vad de vill ha. Så det måste du fråga den verkstad du faktiskt vill göra jobbet på. Eller fråga flera.
Användarvisningsbild
av Micce1980
"Ryssen" verkar sitta på svaret, ser inte så farligt ut, hade lätt gjort det själv men det beror väl på hur van man är att mecka inredning med kanske

av kinamicke
Jo har sett ryssens video, men här pratar vi om en kille som köper handskar med tummen centralt placerad i handflatan :-D !
Får kolla med min lokala verkstad vad de vill ha, tänkte bara om någon här redan betalat för att få det gjort.
Användarvisningsbild
av apersson850
Jag kan gå runt hörnet och fråga vad det kostar (jag har nära till Volvo från jobbet), men om du inte ska göra service på samma verkstad är det irrelevant. Vi har redan sett många exempel på att priserna för samma jobb varierar våldsamt mellan olika verkstäder.

Trottelpositionsgivaren kanske. Min var full med v[…]

Bakre länkarmsbussning

Fått till mig att Bilkompaniet monterar en f[…]

Felparkering...

Jag kommer dock betala boten idag. Trots att jag[…]

Hände inte så mycket idag, bara uppdate[…]