Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!

Har ingen elektrisk handbroms på min s80 utan pedal ner till vänster vid förarplatsen.
Jag undrar om det går att justera varjern på något vis innifrån kupen vid pedalen, eller måste det göras vid bakhjulen?

Tacksam för svar.
Minns inte exakt hur det ser ut, men höj bilen lite lätt i bak och kolla på mitten av bakaxeln då delningen sitter där och går det spänna där så borde man se det rätt smidigt. Annars är det vid hjulen. Börja där, och meddela här sen hur du gjorde :)
hixen1987 skrev:Minns inte exakt hur det ser ut, men höj bilen lite lätt i bak och kolla på mitten av bakaxeln då delningen sitter där och går det spänna där så borde man se det rätt smidigt. Annars är det vid hjulen. Börja där, och meddela här sen hur du gjorde :)
Tack! Återkommer. Ska göra detta i början på nästa vecka då jag har tillgång till garage =)
Hmm, hade en Xc90 -06 som har fotpedal. Den spände man inifrån. Man tog bort filtmattan till höger om gaspedalen mot mittkonsolen så kom man åt justerskruven bakom den. Kanske ser likadant ut på en S80....
Ja, när gamla XC90 kom fanns det ju nya bilar som inte blev stående i en backe, hur ilskt man än tryckte.
Lika dåliga som gamla Rolls Royce Silver Shadow när det gällde parkeringsbromsverkan.

10 mil tog det innan nivån uppdaterades i in[…]

Det beror lite på vad för batteri d&aum[…]

Farthållare v40 -13

Hej, Jag har exakt samma problem med min farth&a[…]

Elbilsbolaget Tesla avslutar produktionen av mode[…]