- tis 13 nov 2018, 08:53
Så va och besikta igår och fick 2or på båda lyktor fram och han mena på att under linsens fokus vilket det är svagare ljus är för dåligt. Vill även påpeka att jag köpte bilen för några månader sen bara men har inte haft några problem o se nu när det börjat bli mörkare. Så tog bilder igår på kvällen och visst man ser lite skillnad mellan höger och vänster men han menar på att "6000kr lagning och byta reflektorerna vilket är omöjligt btw är ett måste för aaaallldeles för svagt ljus!" Måste byta hela lyktorna dock för typ 6 papp då han menar på att dom är alldeles för dåliga. Kan nån svara på om man är blind på dessa för jag ser då fan framåt? Och jag har haft gamla 240 där ljusstyrkan varit som jävla värmeljus framåt. Har inte heller problem på håll att se skyltar etc lysa upp väl på halvljuset heller då fokuseringslinjen är just för distans ljuset.
Kvällskoll igår ca 5meter ifrån väggen.

Ca 15-20meter ifrån och är lite lägre dock då det är lite uppförsbacke precis där jag står men det är inte intressant här.

Har jag fel eller har jag med en idiot på besiktningen att göra?
Kvällskoll igår ca 5meter ifrån väggen.

Ca 15-20meter ifrån och är lite lägre dock då det är lite uppförsbacke precis där jag står men det är inte intressant här.

Har jag fel eller har jag med en idiot på besiktningen att göra?

- By HeavyMetal