Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av eme
Hej!

Har en utseendefråga :-)

Tänkte köpa "bor" fälgar 18' (till vinterdäcken) till min vita xc70 sport. Vilka tror ni passar bäst, de svarta eller de gråa? Är det kanske någon som har dessa fälgar på sin xc70 som kan bifoga en bild så jag kan se hur det ser ut? :-)
Användarvisningsbild
av fjohan82
Fanns inte Bor enbart som 19"?
Hur som, jag är tveksam till att det smälter in bra men det kanske blir perfekt... :-)
av UnleashFusion
som stefan skrev ovan, Bor original finns enbart på 19". --- 18", 20 etcetc är då replica/kopior.

Ser dagligen en bil(V60cc, vit) som har bor 19"(mattsvarta) som sommarhjul, tycker kombinationen är riktigt snyggt. då bilen är vit med svarta detaljer runt om, dom är lätta och hålla rena
av eme
Tack för svaren!
Hade inte koll på att original endast fanns som 19'. Hur är replica fälgarna/Vilka företag har bra kvalitet på fälgarna? Vill gärna ha 18' till vinterdäcken, kan tycka att det blir för lite gummi med 19'.
av UnleashFusion
har enbart inhandlat replica en gång, då min dåvarande V40-01 behövde 4 nya fälgar och efter cirka 1½ år sålde jag bilen, fälgen höll iallafall dom säsonger jag haft bilen. (köpta från chromefälgar) sen hur kvaliten är kan jag inte svara på. Samtidigt känner jag är det inte bättre att köpa ett par original 18" fälgar(beg. eller nya beroende på din budget) och sätta på vinterdäck, då vet man ju iallafall att fälgarna är av kvalité?
Bakre länkarmsbussning

Powerflex,enklare att byta också.

Doktorns 945 ltt -97

Ett tips med stiften: Får man det snett, ell[…]

Exakt vilka felkoder får du?

Enligt Volvo har jag signal från nyckeln men[…]