Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Volvo70ii
Hej jag behöver hjälp med att släcka airbag lampan. Häromdan så skulle jag koppla ljud i bilen och kopplade ur plus polen på batteriet och sedan när jag startade bilen så lyste airbag lampan. Hur ska man släcka denna felkoden på bästa sätt?
av Tompan60
Njaaaa....

Felet du gjorde var nog att inte vänta 10-15 minuter efter tändningen slagits av innan du kopplafe ur batteriet. Alla datorer i bilen hann inte slå av sig då. Åk på vilken verkstad som helst Mekonomen Volvo m.fl så släcker dom den... Nästa gång du vill göra bilen strömlöst så gör rätt.

Tomas
Användarvisningsbild
av Micce1980
Det är väl dessutom minuspolen som ska bort? Eller bägge om inte annat?
Användarvisningsbild
av apersson850
Minuspolen ska alltid lossas först och sättas tillbaka sist.
Ja, de här bilarna kan behöva några minuter på sig för att spara allt som ska sparas, efter det att man slår av tändningen och innan man börjar lossa batteriet.
Användarvisningsbild
av Steffe3
Den borde försvinna efter några starter utan upptäckt fel också, men det snabbaste sättet är förstås att nolla den med VIDA/annan läsare som klarar SRS-system. Då kan man ju dessutom se vad den är "arg" över innan man rensar koden/koderna.

Och nej, den borde inte komma tillbaka såvida det inte är något faktiskt fel.

@Järnoxen , Vill man så är det v&[…]

Uppvärmda vindrutespolare.

Det är spolarslangen som är uppvärm[…]

Felparkering...

@sewen , Äh, be de skicka bilden till dig f[…]

10 mil tog det innan nivån uppdaterades i in[…]