Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av LundgrenR
Jag har sett att det läcker olja vid turbo. Det kommer på sugsidan på turbon och jag misstänker att detta rör är till vevhusventelationen? Röret är kopplat under insuget. Är det vevhusventelationen? Är det någon som vet om där sitter en tätning? Jag kan röra kopplingen lite upp och ner. Har prövat att spänna men det går inte. På många bilar sitter det backventiler på vevhusventelationen men hittar inga. På burken till vevhusventelationen går det rör till insuget var sitter backventilen?Volvo s80 2.5ft 2010.
Bilagor
20180930_101315.jpg
20180930_101315.jpg (159.46 KiB) Visad 807 gånger
av LundgrenR
Är det någon som haft problem med vevhusventelationen på en 2.5ft?
Jag var på Volvo idag och beställde backventilen som sitter vid turbon där det läcker. Men tydligen finns det en till som sitter oljefällan men måste bytas komplett med hela filter huset och oljefällan. Den kostar väldigt mycket. Hur kontrollerar man vevhusventelationen? Jag har inget övertryck vid stickan och i locket utan lite under tryck. Pröva att gasa upp lite och där var fortfarande under tryck. Frågan är om det är lika mycket när turbon laddar fullt?
Uppvärmda vindrutespolare.

Munstyckena på min XC70 var elvärmda me[…]

Initialt mjukvarubekymmer med laddningen men gener[…]

Har testat att byta stol, fungerar inte heller

Tack till er som åtminstone varit i nä[…]