Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av TonyR
Hej,

jag har en VOLVO B + V70 / 2008 
Jag undrar om jag måste rycka ner min bränsletank för byta bränslepumpen?

Alla video jag får fram så ser allt så enkelt ut, men som jag ser så kan jag omöjligt hitta ett hål i baksätes regionen som jag får ner en bränslepump med tankamatur! 

Där är två öppningar men när jag tar bort gummidamaskerna så är det bara ovansidan jag ser på tanken!

Har demontera t ner inredning bak,
Men hittar inga lock

tacksam för svar 

/ Tony
av TonyR
Tack för alla svar är jätte tacksam för alla era svar och tips även fick en rolig stund när jag läste sista kommentaren :-) :-) :-) är nöjd då vet jag hur !
av TonyR
ber om ursäkt jag hade frågat i fel avdelning/tråd , min bil var nyare än i den andra, gick på årsmodell, fel av mig!

Men Tanken är nere, det var förvånansvärt lätt tog ca 45 min, så det tycker jag Volvo löst bra!

Jag har två följd frågor nu när tank är nere!

1: jag råka få av en gul o-ring ifrån någon av slangarna skall den sitta på själva tryckslangens ena svarta ända? inte där den går i själva pumpen för där är redan en låsning men andra änden av den korta slangen ?

2: och så undrar jag om där finns två pumpar i denna Bränslepump sats? Den med behållare, tankmätare, filter osv...
En som fyller skvalpbehållaren och en som ger tryck till motorsidan ?
Användarvisningsbild
av LeifA
Kolla kontaktstycket ovanpå tanken, där händer det att blivit varmt på jordtråden/stiftet med följd att pumpen i tanken inte går. Det brukar synas att det smält lite i plasten.
av TonyR
Alla stift ser normala ut, jämfört med den nya pumpen! tack för tips, kunde varit något man hade missat om man inte är observant!

Tyvärr var jag inte lika observant när jag såg den lösa Gula o-ringen lös ovan på tanken, men jag är nästan säker den skall sitta där på den svarta ändan av plastslangen, men kan ha fel!
bättre och fråga om någon vet, det dock den enda o-ring jag ser bland alla bränsle slangarna

/Tony
Bilagor
20180905_220004r.jpg
20180905_220004r.jpg (396.76 KiB) Visad 11249 gånger
Volvo car UX

Jag är villig att slå vad om att vi int[…]

Biobränslen kan ersätta några proc[…]

Ja det är en B4 diesel (logiken varför d[…]

BYTE BRÄNSLEPUMP VOLVO V70

Själv kan jag lyfta högra baksäte b[…]