Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Hankyhank
Fick båda mina regskyltar stulna härom veckan. Tråkigt nog slet de skylthållarna rakt ut från plåten så därför har jag behövt skaffa nya.

Att montera ny hållare fram var lätt men bak passade inte vanlig skruv. Nån som gjort detta förut och vet vad jag behöver?
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Hankyhank skrev: tor 10 maj 2018, 14:22 Fick båda mina regskyltar stulna härom veckan. Tråkigt nog slet de skylthållarna rakt ut från plåten så därför har jag behövt skaffa nya.

Att montera ny hållare fram var lätt men bak passade inte vanlig skruv. Nån som gjort detta förut och vet vad jag behöver?
Obehagligt, vad gör skyltarna nu, åker skytteltrafik genom biltullarna i Stockholm?
av Hankyhank
Bilia var behjälpliga med skruv och brickor. Dock upptäckte jag när jag skulle sätta skylten på plats att infästningarna blivit så sabbade när de stal skyltarna att den inte gick att skruva fast. Så jävla surt.

Kan man göra något själv eller måste jag blanda in försäkringsbolag och lämna in bilen nu?
IMG_2490.JPG
IMG_2490.JPG (330.38 KiB) Visad 1245 gånger
av UnleashFusion
har sett många(unga) som gillar och "styla" sina bilar som sätter karbordband(från biltema) istället för skruvar.
av dannesk
Det är väl plastclips som sitter i luckan för skuvarna, dessa tar man bort och sätter in nya om de är skadade.
Användarvisningsbild
av apersson850
Hela luckan är ju av plast. Jag har inte monterat några skyltar, så jag vet inte om de gängar i plasten också. Men det är ju inte otroligt. Utöver förslagen ovan kan jag se tre möjligheter:
  1. Byt till självgängande skruv med grövre dimension, så den får fäste i de hål som finns kvar.
  2. Ta bort luckans insida så du kommer åt att sätta bricka och mutter på insidan.
  3. Byt lucka.
av dannesk
Det ska sitta plastexpander med M6 gänga i luckan, dessa kan du köpa hos Volvo.
Annars så kan du täcka för hålen och sedan sätta dit en nummerplåtshållare som du gör nya hål för i plastbackluckan.
Bilagor
Nummerplåt.JPG
Nummerplåt.JPG (82.7 KiB) Visad 1211 gånger

Nej det är en gängad plugg, ser ut lite […]

En (4T) motor som har lägre lyft men ungef&au[…]

Vad ska jag köpa och varför?

Småkikar lite för kul också p&ari[…]

Uppvärmda vindrutespolare.

Du kanske har rätt, men det var vad servicete[…]