Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Stoffemannen78
Hej!
Är det någon som provat Biltemas ”BATTERI SILVER 12V 100AHCCA800”? Får det plats? Är det lämpligt till en V70 II D5?
Mitt befintliga klarar tyvärr inte dieselvärmaren längre så det måste bytas ut så här i vintertider.
//Stoffe
av Rådlös
Om det får plats kan bara du själv mäta och jämföra med Biltemas uppgifter. Det finns olika lock med olika höjder till batterilådorna. Det kan du läsa mer om här på forumet.

Men en liten fundering: Är det inte bättre att köpa en batteriladdare? Även ett nytt och stort batteri tar slut i förtid med dålig underhållsladdning.
av Stoffemannen78
Rådlös skrev:Om det får plats kan bara du själv mäta och jämföra med Biltemas uppgifter. Det finns olika lock med olika höjder till batterilådorna. Det kan du läsa mer om här på forumet.

Men en liten fundering: Är det inte bättre att köpa en batteriladdare? Även ett nytt och stort batteri tar slut i förtid med dålig underhållsladdning.
Kan ju faktiskt vara så att batteriet är fräscht men inte hinner ladda ordentligt (har bara 20 min till jobbet).
Ska nog ta ditt råd och investera i en laddare och underhållsladda någon gång i veckan.
//Stoffe

Nej det är en gängad plugg, ser ut lite […]

En (4T) motor som har lägre lyft men ungef&au[…]

Vad ska jag köpa och varför?

Småkikar lite för kul också p&ari[…]

Uppvärmda vindrutespolare.

Du kanske har rätt, men det var vad servicete[…]