Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Dieselvolvo
Precis gjort service.....och har fortfarande kärvande handtag och lås på bilen......smörjer man inte dörrarna på servicen numera? Står förvisso inget på protokollet....men ja tycker nästan de borde vara något man fixar till, även om det inte står med på papperet...eller? ...den där stämpeln i boken...den är dyr den!!
Användarvisningsbild
av Derank
Du får inget extra idag på en såkallad service, jag gör dom själv på verkstad av ren lathet, stämpeln är inte värt ett smack för mig, och i ett nybilsköp är det ju inte mycket att fundera på, det bakas ju lixom in, serviceavtalet. sedan får man väl se om man tar nån lokal el hur man gör, kanske hinner byta bil igen
Användarvisningsbild
av Perra83
börne skrev:Möjligtvis på Amazonens tid sånt gjordes hos en Volvo verkstad!

Idag & under många år görs inget extra, knappt det dom ska på vissa ställe.
Är det din bror som servar din bil?
Användarvisningsbild
av NotoriousOLW
Jag hade pärlan inne på service hos en Mekonomen-verkstad förra veckan och bad att de skulle trycka i lite lithiumfett i passagerardörrens låskista. Svaret jag fick var att det var inget som behövde noteras separat utan det gjordes alltid vid service.

Dock fanns det inte något i deras standardiserade servicerapport som indikerade att mekanikern skulle rundsmörja dörrarna så jag vet inte om det faktiskt gjordes eller ej.
av Rolle85
Jag har också en trög dörr, var ska man smörja furutom på de där pinnarna som är synliga I dörren?
av Dieselvolvo
Undrar detta också.....är ganska så trött på handtag som antingen nästan fastnar i utdraget läge, eller att man får rycka flera gånger för att dörren ska öppna sig!
Användarvisningsbild
av Derank
Har då inte hört el sett att man smörjt något de senaste 10 åren på en verkstad

Det ingår nog i det dagliga underhållet som bilägaren ska göra.

Då jag körde kia stod det klart och tydligt vad ägaren skulle göra för löpande underhåll på bilen. Bla smörja gångjärnen

Hej, någon som vet var man kan få tag […]

Har monterat ny kupefläkt i min volvo 850, m[…]

Felkod 326

Sorry v50 2,0 disel

Elpriset

Något liknande detta att fästa i husg[…]