Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av JohanES
XC70 MY15/16:

Jag undrar över en knapp som sitter på vänster sida av "rattstången". Knappen är ganska platt och ca 1 cm i diameter. Knappen har en symbol som ser ut som motorvarningslampan med två hänglås på.

Vad har knappen för funktion?

Bild
Bilden blir automatiskt roterad när jag laddar upp den. Bilden ska egentligen vridas 90 grader medurs.
Användarvisningsbild
av Steffe3
Märkligt ser det ut i alla fall. Nån form av extra startspärr kanske? Aldrig sett förut, kan inte tänka mig att det är original åtminstone.
av JohanES
Steffe3 skrev:Märkligt ser det ut i alla fall. Nån form av extra startspärr kanske? Aldrig sett förut, kan inte tänka mig att det är original åtminstone.
Jag har kört bilen mycket men aldrig behövt trycka på knappen.
av Lövet
Ej original så det är väldigt svårt att säga vad det är för ngt
Användarvisningsbild
av Derank
Överbryggning för ett alkolås, brukar sitta däromkring, kan ju såklart vara vad som helst.
av daekol
Dessa sitter standard i utryckningsfordon. När du har motorn igång trycker du på knappen och kan då ta ut nyckeln med motorn på tomgång och låsa bilen med fjärren. Jag har en sån knapp liggande och det sitter en dekal på kabelhärvan med ett Volvoemblem samt artnr 31347886.
Användarvisningsbild
av Derank
Hmmm smart grej ju. Skulle man nästan haft vintertid ibland.

Skickat från min SM-A500FU via Tapatalk
Användarvisningsbild
av apersson850
Aha. För att blåljuspersonalen ska kunna stå med just allt blåljuset på utan att buset kravlar omkring i bilarna, förstås.
av MickeO
apersson850 skrev:Aha. För att blåljuspersonalen ska kunna stå med just allt blåljuset på utan att buset kravlar omkring i bilarna, förstås.
Nej buset får ju spränga bilarna i lugn och ro istället nuförtiden, eller bara stena och punktera :-(
Användarvisningsbild
av JonasElander
Kan man eftermontera detta?

Jag skulle vilja ha det när jag: åker hemmifrån - 1 minut till dagis - lämnar sonen 2 min - åker till jobbet.
Att slippa stänga av bilen och starta två gånger under så kort tid känns inte bra för varken bil, batteri eller miljö.

Någon som vet? :)
Uppvärmda vindrutespolare.

Jag tittade i ett elschema för en årsmo[…]

Hjullagerproblemer

Jeg har en 2007-modell XC70 som har gått run[…]

Elpriset

Hmmm... låter som 3000 Kinawatt.... leverer[…]