Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Zed82
Är i köpartagen av en XC70 från 2010 och framåt. De motorerna som är aktuella är D5 och eventuellt T6 AWD. T6 mest på grund av att jag inte kör så mycket och uppskattar gången hos en sexa. T6 är dock väldigt sällsynt och just nu finns det inget ute som är rätt i utrustning eller pris så man faller hela tiden tillbaka på D5.

Så som jag förstått det hela så är Haldex 5 väsentligt sämre än Haldex 4 och det är fyran man ska ha? Har sökt och läst men får inte fram något definitivt svar. Jag vet att femman saknar filtret, en uppsättning lameller och har mindre olja men är den sämre i funktionen och håller sämre?

Vad tror vi om värdebeständigheten för en D5 och en T6 framöver? Det känns som att T6 som är mer sällsynt borde hålla värdet lite bättre?
Användarvisningsbild
av drbrain
Jag är väl lite partisk men jag hade valt en T6!
Trevligare motor får man leta efter :wink:
XC70 är ju dock inget man åker fort i kurvor med, men omkörningar är ju desto roligare :twisted:

Värdeminskningen är ju nästan omöjlig att säga något om.. Det beror ju på vad politikerna hittar på för dumheter.
Men om jag får gissa tror jag skillnaden blir liten, många som vill ha en D5 som håller uppe priset medan dom få som vill ha en T6 är beredda att betala för en lite ovanligare motor.
av Zed82
drbrain skrev:Jag är väl lite partisk men jag hade valt en T6!
XC70 är ju dock inget man åker fort i kurvor med, men omkörningar är ju desto roligare :twisted:

Värdeminskningen är ju nästan omöjlig att säga något om.. Det beror ju på vad politikerna hittar på för dumheter.
Men om jag får gissa tror jag skillnaden blir liten, många som vill ha en D5 som håller uppe priset medan dom få som vill ha en T6 är beredda att betala för en lite ovanligare motor.
Svårt att hitta en vettig T6. Ligger bara tre ute nu och ingen har Premium Sound vilket är ett krav oavsett motor.
Användarvisningsbild
av drbrain
Zed82 skrev:

Svårt att hitta en vettig T6. Ligger bara tre ute nu och ingen har Premium Sound vilket är ett krav oavsett motor.
Det är sant. Man får inte vara För kräsen om man vill ha en T6.. Eller ha för bråttom för det dröjer lätt några veckor mellan varje som kommer ut på blocket.
Om jag hade fått välja hade jag inte valt en svart med svart inredning.. Men det var den enda med rätt utrustning :)
av Zed82
drbrain skrev:
Zed82 skrev:

Det är sant. Man får inte vara För kräsen om man vill ha en T6..
Om jag hade fått välja hade jag inte valt en svart med svart inredning.. Men det var den enda med rätt utrustning :)
Är egentligen inte i behov av T6 då jag kör något mycket värre under sommarmånaderna så ska det bli en sån så får det nog vara PS.
Köpa Autoplugin Therminal

@RobinH , Hej Robin, jag vill gärna kö[…]

Det är en sådan jag menar. Men den jag […]

Nja, slangen i sig är inte så böki[…]

Dörrlås under vintern.

Hej, Har en XC60 B5 som rullat 3000 mil, års[…]