Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av qsecofr
Hej,

Har problem med iPhone 8+.
Ljudet med BT hackar och att den kopplar bort sig från bilen då och då.
Bilen är en V70 my 13.

Telefonen är ny för dagen och uppdaterad till senaste ios 11.0.2. Gjorde även en 'factory reset' på telefonen efter uppdateringen.
Jag har 'glömt' bilen och kopplat om den samt tagit bort alla telefoner ifrån bilen och kopplat om den utan att det hjälpt.

Innan hade jag en Nexus 6P som funkat utan problem.

Någon med samma problem?

Tack.
av andersuw
Jag hade problem med telefonljudet (inget annat ljud) när jag använde min iPhone 6s i min V70 -15 med Sensus Connect infotainment. Inte hackigt ljud men däremot svajande volym som gjorde att man hade svårt att uppfatta vad motparten sade. Det visade sig vara ett mjukvaruproblem i bilen som nu är åtgärdat via uppdatering.

Nu har vi varken samma infotainmentsystem eller samma telefon. Men jag skulle kunna tänka mig något liknande i ditt fall. Kolla med din ÅF om detta problem redan är känt hos Volvo och om de har någon lösning. iPhone 8 är väl helt ny så de kan ju hända att de inte fått in några felrapporter ännu, än mindre hunnit åtgärda eventuella problem.

När jag rapporterade mitt problem till min ÅF för knappt ett år sedan visste de själva inte på rak arm var skon klämde. Men efter koll med Volvo centralt stod det klart att bilens mjukvara behövde åtgärdas och att Volvo centralt jobbade med den saken. Sedan tog det runt ett halvår innan en lösning faktiskt fanns på plats.
av qsecofr
Tack, får höra efter om det finns någon uppdaterad blåtandsversion. Vet någon vilken den senaste är? Är versionerna olika per volvomodell eller är är det samma för alla Sensus?

Tack

Tapatalked.
av andersuw
Skulle tippa på att det är annan mjukvara till din Sensus än till min Sensus Connect. Den jag senast fick har artikelnummer 30775614 ("ICM/IHU uppgradering"). Men det kan vara så att numret inte säger något annat än att det är mjukvaran jag skall ha till mitt infotainmentsystem, inte vilken version i ordningen av den mjukvaran det handlar om.
Användarvisningsbild
av apersson850
I alla fall i min bil kan man se i Sensusdisplayen vilken version det är av navigations- och Bluetoothmjukvarorna.
av qsecofr
apersson850 skrev:I alla fall i min bil kan man se i Sensusdisplayen vilken version det är av navigations- och Bluetoothmjukvarorna.
Tack jag vet, tänkte om någon visste vilken den senaste är.
Jag har iaf: 5.00.17S
av qsecofr
Mitt BT problem med bilen verkar hänga ihop med min Pebble time. Tar jag bort de två BT-anslutningar den skapar verkar det funka normalt med bilen telefonsystem, det räcker inte att bara koppla bort klockan utan jag måste ta bort (glömma) de två BT-anslutningarna. Skumt.
Användarvisningsbild
av apersson850
qsecofr skrev:Jag har iaf: 5.00.17S
Vilken som är den nyaste vet jag förstås inte. Men jag kan se att jag ha 5.00.90C i min bil. Rent alfanumeriskt bör den ju vara nyare än din version.
Användarvisningsbild
av chasba
apersson850 skrev:I alla fall i min bil kan man se i Sensusdisplayen vilken version det är av navigations- och Bluetoothmjukvarorna.
Hvordan går man frem for å se dette?
Användarvisningsbild
av apersson850
I bilar som har Sensus (stor färgdisplay) visas det i den. Exakt hur beror kanske på vilken årsmodell du har. I min går det att se både under TEL och MY CAR. Lär stå i manualen till din bil.
Om det gick att se i tidigare bilar, med den lilla monokroma displayen, vet jag inte.

Hittade felet lite längre in just innan kabla[…]

Hej, min volvo s60 t5 från 2002 med DSTC har[…]

Lyfta bilen

Går det på Volvo XC60 att använda[…]

Styrservo V70 2010

Bilen har varit trögstyrd på låga[…]