Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av sneseglarn
Hej!
Har alltså en v70 awd 2014 där Volvo konstaterat att aoc-pumpen behövde bytas pga av vibrationer i bilen.

Figurerna jag köpte bilen (oberoende handlare) insisterade på att få göra detta själva.
Efter mycket problem fram och tillbaka så är då bilen färdig och dom menar att pumpen är bytt by the book och allt är kanon.

Jag hissade så klart bilen direkt när jag hämtat den och tycker inte pumpen ser direkt ny ut. Dessutom ser det ut att ha blivit skador i metallen på huset pumpen är skruvad i.

Så ett par funderingar:
- Kan man köpa en beggad pump och bara stoppa dit?
- Volvo menar att det ska kalibreras vid byte, någon som vet om man måste ha volvodator lr om det funkar med andra också?
- Är skadan i metallen nått att oroa sig för?

Och slutligen, ser det verkligen helt ok ut på bilderna?

Hälsningar

/SSBildBildBild

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
Senast redigerad av 1 sneseglarn, redigerad totalt 0 gånger.
av sneseglarn
sneseglarn skrev:Hej!
Har alltså en v70 awd där Volvo konstaterat att aoc-pumpen behövde bytas pga av vibrationer i bilen.

Figurerna jag köpte bilen (oberoende handlare) insisterade på att få göra detta själva.
Efter mycket problem fram och tillbaka så är då bilen färdig och dom menar att pumpen är bytt by the book och allt är kanon.

Jag hissade så klart bilen direkt när jag hämtat den och tycker inte pumpen ser direkt ny ut. Dessutom ser det ut att ha blivit skador i metallen på huset pumpen är skruvad i.

Så ett par funderingar:
- Kan man köpa en beggad pump och bara stoppa dit?
- Volvo menar att det ska kalibreras vid byte, någon som vet om man måste ha volvodator lr om det funkar med andra också?
- Är skadan i metallen nått att oroa sig för?

Och slutligen, ser det verkligen helt ok ut på bilderna?

Hälsningar

/SSBildBildBild

Ooops denna hamnade i fel kategori. Kan mod flytta?

Användarvisningsbild
av Derank
Att den inte är ny ser ju alla, men funkar det nu så är det väl bara att rulla på, finns ju inget som säger att man inte får sätta dit en beggad del, det gör Volvo ÅF ochså.
av sneseglarn
Derank skrev:Att den inte är ny ser ju alla, men funkar det nu så är det väl bara att rulla på, finns ju inget som säger att man inte får sätta dit en beggad del, det gör Volvo ÅF ochså.
Funkar gör det nog. Är inte e helt vibrationsfri men det kan ju vara nått annat.
Frågan är ju hur länge det funkar iom att den som satt var ju inte direkt jättegammal heller.
Vad tror du om skadorna i "huset"?

Har du bytt till en "annan" stol så[…]

Jag tror 900 är att betrakta som billigt f&ou[…]

Hittade felet lite längre in just innan kabla[…]

Hej, min volvo s60 t5 från 2002 med DSTC har[…]