Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av daekol
Tjena!

Gått i funderingarna att köpa ett mätarhus från en R-design till min V70 MY10. Blir lite fundersam bara om det går att få det att lira? Kan man t.ex ta ett från skroten och med hjälp av vida/dice programmera in det?
av daekol
StefanN skrev:Enklast är att bara flytta över mätartavlorna.
Ah, visste inte ens om att det gick. Går dom att köpa lösa också då tro? Lite surt att köpa ett helt mätarhus för några tusenlappar om man ändå bara kommer använda själva tavlorna. :)
av andersuw
Nej det går inte att köpa enbart tavlorna lösa. Om du vill fixa detta för rimliga pengar är det på skroten, ebay eller blocket du bör leta.
av daekol
En helt annan grej, upptäckte nu när det är mörkt ute att instrumenten inte går över till nattläget. Testade att låsa/låsa upp och starta osv men den vägrade dimma ner till nattläget. Så fick leva med att jag hade ett starkt vitt ljus i ansiktet. Något vanligt fel? Vart sitter sensorn som känner av om det är natt eller dag?

Har du bytt till en "annan" stol så[…]

Jag tror 900 är att betrakta som billigt f&ou[…]

Hittade felet lite längre in just innan kabla[…]

Hej, min volvo s60 t5 från 2002 med DSTC har[…]