Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!
Hittade ingen lämplig rubrik för min fråga.
Men idag åkte jag med min kollega som har en Volvo V70 D4 2015 och han fick ett sms på sin telefon och fick det uppläst.
Han hade ingen aning om hur han lyckats få det så, utan det har alltid varit så sedan han tog över bilen efter en kollega som slutade.
Min fråga är om det finns samma funktion på min som är av årsmodell 2014 och hur ställer jag isåfall in detta?
Senast redigerad av 1 KentaD4, redigerad totalt 0 gånger.
Funktionen finns inte vad jag kan se 2015, och definitivt inte i min 2012:a.
Det är inte så att telefonen gör detta själv och överför till bilen, utnyttjande telefonens egenskaper som mediaspelare?
apersson850 skrev:Funktionen finns inte vad jag kan se 2015, och definitivt inte i min 2012:a.
Det är inte så att telefonen gör detta själv och överför till bilen, utnyttjande telefonens egenskaper som mediaspelare?
Hm, han sa meddelandet läses upp.
Men då är det nog inte så, tyckte själv det lät jäkligt konstigt...
Ah, där ser man. Jag lästa bara om infotainment, inte Sensus Connect, så den missade jag. Sensus Connect fanns inte till 2012, och det Sensus Connected Touch som kom senare, som tillbehör, har jag inte riktigt sett meningen med. Tror inte det har den här funktionen ändå.
apersson850 skrev:Ah, där ser man. Jag lästa bara om infotainment, inte Sensus Connect, så den missade jag. Sensus Connect fanns inte till 2012, och det Sensus Connected Touch som kom senare, som tillbehör, har jag inte riktigt sett meningen med. Tror inte det har den här funktionen ändå.
Fick till det så det funkar nu:)

Se till att du använder riktigt tunnflytande […]

Styrservo V70 2010

Vilket fabrikat av servopump ska köpa om man […]

Batterikapacitet sjunker i början men stannar[…]

bytte bränsle filter då i somras , nu p[…]