Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av anna1984
Jag har valt att mina sidospeglar automatiskt ska fällas in i samband med låsning. Nu helt plötsligt gör dom inte det längre. Har kollat i inställningar att funktionen fortfarande är aktiverad, och det är den. Något annat jag kan testa att göra innan jag lämnar in den till Bilia?
Användarvisningsbild
av fjohan82
Fälls de in om du använder backspegelsknapparna på förardörren?
av anna1984
fjohan82 skrev:Fälls de in om du använder backspegelsknapparna på förardörren?
Testade och det gör dom inte. För jag antar att dom ska göra det om man drar knappen framåt utan att ha valt en specifik spegel?
av anna1984
Har den på jobbet och där låser vi inte bilarna. Men ibland är det folk som fäller in speglarna manuellt när dom ska gå förbi. Kan det påverka på något sätt?
Användarvisningsbild
av fjohan82
anna1984 skrev:
fjohan82 skrev:Fälls de in om du använder backspegelsknapparna på förardörren?
Testade och det gör dom inte. För jag antar att dom ska göra det om man drar knappen framåt utan att ha valt en specifik spegel?
Nej, du trycker in knappen för höger och vänster samtidigt.
Användarvisningsbild
av börne
fjohan82 skrev:Nej, du trycker in knappen för höger och vänster samtidigt.
Då kan vi även ta nästa funktion även om det är lite OT. Lägg i backen, vill du att vänster spegel ska visa vänster bakhjul så trycker du på vänster spegelknapp eller höger om du vill se höger, bra om det är hög kantsten vid fickparkering.
Vad ska jag köpa och varför?

BMW 550 xD ... 4.4 sek 0-100 och kan toppa 300 km/[…]

Hej kolla här volvoreservedele.dk Mvh PeterJ[…]

Filter i Aisin tf-71sc?

Det är inte så att det är balansax[…]

I några veckor har jag haft problem med att […]