Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av RikardGG
HEJ!
Jag har haft lite problem med min bakdörr då den funkar att öppna från insida hela tiden men från utsidan funkar den lite när den vill.
Den kan fungera att öppna och sen stänger man den så funkar den inte eller så kan den funka några gånger sen funkar den inte igen.
Det är väldigt störande att inte veta om den funkar eller ej. Det konstiga tycker jag är att den funkar lite då och då.
Hoppas det finns någon som vet vad det kan vara och om jag kan fixa det själv eller om jag ska lämna in den.
av Schmoyoho
Byte av låskista kostar 4-6000 kr har jag hört så det stämmer säkert. Går att köpa en kista på skroten för ca 900 kr och byta själv, finns säkert några från lågmilade MY16 att få tag på så det är ju i princip nya delar. Inte jättesvårt men lite småirriterande, iallafall för mig som åtminstone under det bytet hade tillfälliga motorikstörningar. Om inte annat så kan du ju be en verkstad montera ett bättre beg lås så sparar du säkert en tusenlapp bara där.

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... &sk=t&sd=a
av oldtimersmc
Du skall iaf inte vänta för länge för tillslut så funkar det varken från ut eller insidan och då blir det så lagom kul att försöka komma åt och gjöra ngt.
av Schmoyoho
oldtimersmc skrev:Du skall iaf inte vänta för länge för tillslut så funkar det varken från ut eller insidan och då blir det så lagom kul att försöka komma åt och gjöra ngt.
Separata vajrar/ingångar till låskistan för inre resp yttre handtaget så om båda ska ge upp samtidigt ska ju hela alltihopat haverera. Ännu har väl bara ena handtaget kärvat, no cause for alarm ännu.

Är det gamla eller nya drivlinan i bilen? De[…]

Lyfta bilen

Det står i manualen (nedladdningsbar fr&arin[…]

Klonkar från kardan?

Hej, jag har en V70 2001 2.4T AWD. Körde inna[…]

@mimeck , På stereon eller vattenfallet d&a[…]