Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mbc
Hej,
Har en bil med start/stop och dom har ju 2 batterier.
Om jag ansluter en laddare till det vanliga batteriet laddas hjälpbatteriet då också eller måste man ladda dom var för sig?
Nån som vet?
av oldtimersmc
Japp#1
Användarvisningsbild
av joel80
På min förra bil hängde sig dock nån givare till det batteriet som fick bilen att tro att det var låg spänning i det jämt. Löstes genom att min servicetekniker kopplade bort givaren från batteriet några minuter och satte tillbaka den.
av oldtimersmc
joel80 skrev:På min förra bil hängde sig dock nån givare till det batteriet som fick bilen att tro att det var låg spänning i det jämt. Löstes genom att min servicetekniker kopplade bort givaren från batteriet några minuter och satte tillbaka den.

Menar du den som sitter på minuskabeln?
Användarvisningsbild
av joel80
Den sitter på det lilla batteriet.. Kan se om jag kan hitta tråden om det jag gjorde när jag hade problem.. Finns bild där. Kollar när jag sitter vid dator senare idag..
av andersuw
Ja du har två batterier. Det andra och mycket mindre batteriet sitter bredvid det första i riktning mot bilens högra sida.
Användarvisningsbild
av Perra83
Det lilla sitter på höger sida. Du ser det om du tittar in under nätet ovanför stötdämpartornet in mot mitten.

Är det gamla eller nya drivlinan i bilen? De[…]

Lyfta bilen

Det står i manualen (nedladdningsbar fr&arin[…]

Klonkar från kardan?

Hej, jag har en V70 2001 2.4T AWD. Körde inna[…]

@mimeck , På stereon eller vattenfallet d&a[…]