Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av axelone896
Är tillbaka hos volvo igen efter 10 år med Subaru. Blev en xc 70 2016. Vad är skillnaden mellan version AT 1517 som min bil är mot den senare AT 1546?
Mjukvaruuppdateringar görs endast om man tecknar serviceavtal med volvo enligt min lokala handlares hemsida. Har tio månader till nästa service och vill förstås att bilen ska ha det senaste som släppts. Läste tråden om Premium sound och kan nog hålla med. Det låter lite tunt även med subwoofern men läste om att uppdateringar i infotainment systemet kan göra förbättringar.
av andersuw
Vet tyvärr inte vad skillnaden är mellan AT 1517 och AT 1546. Det låter dock lite konstigt att mjukvaruppdateringar skulle göras bara om man har serviceavtal. Vad jag vet skall uppdateringarna göras så snart det är en reguljär basservice det handlar om, däremot inte vid så kallad anpassad basservice som kan göras istället för den reguljära om bilen gått mindre än hälften av den maximala körsträckan och föregående service var reguljär.

Sedan är de uppdateringar av infotainment- och ljudsystemet som jag nämnde i den tråd om PS-ljudet du refererar till inte något som jag tror du får vid reguljär service heller. Det är rätt stora uppdateringar (åtminstone en av dem) som tar lång tid och sådana brukar av det skälet inte göras vid service annat än om det finns särskilda skäl. Säger du till om den lär du dock säkert få dem. Bilen har ju garanti kvar och så länge så är fallet är nog ÅF rätt generösa.
Senast redigerad av 1 andersuw, redigerad totalt 0 gånger.
av Schmoyoho
Vet inte vad AT står för men är det inte strukturvecka eller vad det heter? Första två siffrorna är år 2015, andra två är veckonumret.
av andersuw
Ja AT-numret handlar mycket riktigt om tillverkningstidpunkt och används till exempel för att särskilja ägarmanualer åt inom ett och samma tillverkningsår om något ändrats på bilen som också innebär att manualen bör ändras. Men den allmänna kunskapen hjälper ju tyvärr inte långt när det gäller frågan om exakt vad som skiljer tidigt från sent tillverkade exemplar av årsmodell 2016.
av Daniel73
Vad är det för uppdateringar i infotainmentsystemet?

Vilken tråd var det?
av andersuw
Se här:

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 6#p1132594

Men som du kan se är jag osäker på hur mycket dessa uppdateringar har med ljudkvaliteten att göra.

Vet vilken givare du menar. Hade upp den för[…]

Om muttern lossnar får du haveri,dom fyra mi[…]

Volvo car UX

Om du har google automotive i bilen så f&ari[…]

Vi har en Subaru XV, samma som Outback men kortare[…]