Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Gigbyte
Hej! Sätts stolvärmen på automatiskt vid start i V70-11? Eller är den på vid start om knappen är iställd? Min stol verkar aldrig bli varm om jag inte aktiverar värmen med knappen. Har varit runt 0c de senaste dagarna
av Daniel73
Gigbyte skrev:Varför finns det ett val i inställningar då?
Då startar den om det är kallt ute oavsett hur den var ställd innan.
Tyvärr enbart på högsta effekt...
av Gigbyte
Daniel73 skrev:
Gigbyte skrev:Varför finns det ett val i inställningar då?
Då startar den om det är kallt ute oavsett hur den var ställd innan.
Tyvärr enbart på högsta effekt...
Men knappen måste vara på?
av Schmoyoho
Bilen kommer ihåg stolsvärmen om du startar om motorn men inte hur länge som helst, tror jag. Har bilen stått ett tag så tror jag inte den är på. Väljer du däremot alternativet att stolsvärmen ska starta vid låga yttertemperaturer så startar den oavsett om den var på eller av tidigare.
av Gigbyte
Schmoyoho skrev:Bilen kommer ihåg stolsvärmen om du startar om motorn men inte hur länge som helst, tror jag. Har bilen stått ett tag så tror jag inte den är på. Väljer du däremot alternativet att stolsvärmen ska starta vid låga yttertemperaturer så startar den oavsett om den var på eller av tidigare.
Ok, fast min verkar inte starta själv, vad är troligt fel?
Användarvisningsbild
av apersson850
Men stolen blir varm när du startat manuellt? Så det är funktionen att slå till den vid start som inte fungerar?

Har du gjort service på Volvo så du har fått uppdateringar som kanske finns för din bil? I mitt fall (har en 2012) har det förekommit flera uppdateringar till klimatanläggningen och därtill hörande ting.
Användarvisningsbild
av Wolfyswe
Efter jag laddade på mjukvaran för att kunna ladda hem nya kartor till Navigatorn på min 2012:a så
finns menyvalet att den ska starta stolvärme och värmeslingor i bakrutan.
Stolsvärmen startar om det är under 10 grader plus vill jag minnas och den startar alltid på högsta.
av Gigbyte
Wolfyswe skrev:Efter jag laddade på mjukvaran för att kunna ladda hem nya kartor till Navigatorn på min 2012:a så
finns menyvalet att den ska starta stolvärme och värmeslingor i bakrutan.
Stolsvärmen startar om det är under 10 grader plus vill jag minnas och den startar alltid på högsta.
Får kolla efter nästa service då

Vet vilken givare du menar. Hade upp den för[…]

Om muttern lossnar får du haveri,dom fyra mi[…]

Volvo car UX

Om du har google automotive i bilen så f&ari[…]

Vi har en Subaru XV, samma som Outback men kortare[…]