Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Schmoyoho
Utan att ha kolla på rådslös länk ovan så installerade volvosweden volvos egna slangvärmarsats, vet inte hur mycket det kan tänkas skilja mellan volvos calix och defa.

av Rådlös
Ja, eftersom det är givna mått på det mesta i sammanhanget, alltså enda möjliga utrymmet som gäller, så blir nog montaget ganska lika oberoende av vilket fabrikat man väljer. Original Volvo/Calix eller original Calix/Calix eller original Defa. Men man skall vara medveten om en sak: Om man väljer ett fabrikat så måste man även köpa det fabrikatet i fortsättningen om man vill komplettera med t.ex kupévärmaruttag, batteriladdare och timer etc. etc. Nu är det dock så väl att dom konkurrerar med varandra så om ett fabrikat kommer med något nytt tillbehör så följer dom andra snabbt efter med motsvarande enhet och har det i sitt sortiment.
Och lite förklaring: Volvo tillverkar inget eget. Det är Calix som gör det i Volvos namn. Förmodligen passar Volvo original och Calix originaldelar i varandras system? I alla fall på utrustning från dom senaste 10 - 15 åren?
av Schmoyoho
Rådlös skrev:Förmodligen passar Volvo original och Calix originaldelar i varandras system? I alla fall på utrustning från dom senaste 10 - 15 åren?
Calix slim line-värmare är identisk med den som volvo säljer, men som istället har ett klistermärke som det står Volvo på istället för Calix. Man ändrar nog inte mer än man måste dvs :p
Användarvisningsbild
av zalmondorro
Jag monterade calix slangvärmare på min V702.4 D 2010 för något år sen.
Har man tillgång till lyft så är det ett lätt jobb baraatt lugnt följa instruktionerna
Har ännu inte monterat på den nya V70 D4 163 HKR 2014, men tycker det verkar som att det är samma värmare och samma montering på den, så det får lov att bli snart....
Transmissionsolja till M66

Hej, Frågan gäller en v70 2011, D3, ma[…]

När jag tänker efter så är de[…]

Dörrlås under vintern.

För två veckor sedan tvättade jag […]

Vet vilken givare du menar. Hade upp den för[…]