Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Nicke83
Montera extraljus knapp i Volvo V70 med Sensus?

Har en 2013 v70 dvs med så har Sensus sytemet.
Nån som monterat extraljus knapp i dessa för av & påslag av t.ex ledramp / extraljus?

Så den hamnar direkt i "My car" menyn

Eller har ni dragit in i en separat knapp på gammalt vis med kabel in i kupen som styr ett relä i motorytrymmet osv?
Jag har inga extraljus (har radar i fronten), men jag begriper inte hur du menar med en knapp som hamnar i menyn? Antingen är inställningen för extraljus till/från på en separat knapp (-2011) eller i menyn (2012-). Om man ska göra på Volvovis, alltså. Annars får man sätta dit en "fulknapp".
av linusloev
Nicke83 skrev:Montera extraljus knapp i Volvo V70 med Sensus?

Har en 2013 v70 dvs med så har Sensus sytemet.
Nån som monterat extraljus knapp i dessa för av & påslag av t.ex ledramp / extraljus?

Så den hamnar direkt i "My car" menyn

Eller har ni dragit in i en separat knapp på gammalt vis med kabel in i kupen som styr ett relä i motorytrymmet osv?
Jag har extraljus. Monterat dom själv. Jag har inget brytare på dom i kupén utan dom är bara kopplade på helljus.. Drar jag på helljus så drar extraljusen igång. jag finner iaf ingen som helst anledning att ha dom på brytare i kupén.
// Linus
De som ibland sätter "mössa" över extraljusen behöver knapp, så inte skyddet smälter i värmen.
I viss grad av dimma kan det vara intressant att ha vanligt helljus utan extraljus, möjligen.
Transmissionsolja till M66

Ja, det låter som en bra idé. Gå[…]

Testa, ha på den automatiska bromsen (den[…]

När jag tänker efter så är de[…]

Dörrlås under vintern.

För två veckor sedan tvättade jag […]