Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Slasse
Har precis beställt service på bilen då den fyller ett år tidigt i januari nästan år (dom växer upp så fort). Men min PST återkom till mig och sa att mitt serviceavtal var ogiltigt pga att jag inte hade något Volvokort.

Jag köpte bilen och tecknade ett all inclusive billån från Upplands Motor i Kista. Jag har lusläst alla sidor som jag skrev på men kan inte hitta något som tyder på att man är tvungen att ha ett Volvokort för att serviceavtalet ska gälla?
av andersuw
Det är fullt tänkbart att du har rätt i att Volvokort inte behövs för att serviceavtalet skall gälla. Men varför inte skaffa ett? Vad jag kan se finns bara fördelar, inga nackdelar. Rabattcheckar i proportion till hur mycket man använder kortet, rabatter på vissa jobb/varor, möjlighet att dela upp betalningen över fyra månader.
Användarvisningsbild
av Slasse
Jag har ju Upplands Motors egna kort vilket gör saken ännu konstigare... men jag har inte fått något kort från Volvofinans dit jag betalar mina räkningar till.
av Mwi
Har du beställt servicen där du köpte bilen för det finns ju lite olika serviceavtal, ett som gäller på en verkstad det blir billigast eller ett som gäller på alla Volvoverkstäder.
av andersuw
Slasse skrev:Jag har ju Upplands Motors egna kort vilket gör saken ännu konstigare... men jag har inte fått något kort från Volvofinans dit jag betalar mina räkningar till.
Om du har Upplands Motors egna kort har du väl Volvokort. För inte har väl Upplands Motor något kort som inte också är ett Volvokort? På mitt står det "Upplands Motor" i övre vänstra hörnet och "Volvokort" en bit ner, nedanför och till höger om chipet.
Användarvisningsbild
av Slasse
Mwi skrev:Har du beställt servicen där du köpte bilen för det finns ju lite olika serviceavtal, ett som gäller på en verkstad det blir billigast eller ett som gäller på alla Volvoverkstäder.
Japp, köpte bilen på Upplands Motor och tecknade alla avtal där.
Användarvisningsbild
av keroan
Du vet väl själv hur du har betalat för ditt serviceavtal?
skriv ut ett kontoutdrag från kontot pengarna har betalats och lämna till verkstaden om dom tjafsar.
av ChristerN
Tecknade serviceavtal på en tidigare bil där säljaren sa att jag måste ha ett Volvokort för att han skulle kunna skriva avtalet. Jag skrev på att jag ville ha ett kort men fick inget på posten. Tänkte inte mycket på det och hade inga problem med PST på den firma kag köpte bilen på.
Och, som sagt, du har ju betalat. Ett bevis så gott som något att ni har ett avtal!
Transmissionsolja till M66

Hej, Frågan gäller en v70 2011, D3, ma[…]

När jag tänker efter så är de[…]

Dörrlås under vintern.

För två veckor sedan tvättade jag […]

Vet vilken givare du menar. Hade upp den för[…]