Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Ola311 skrev:Tjena. Funderar av polestar optimera min v70 D4-15 automat. är de värt typ 10.000:-??? Skriv gärna för och nackdelar.
Spara 3000 när du ändå åker till Ullared, Mechanum har kampanj på Polestar.
Derank skrev:finns väl aldrig några nackdelar med att trimma en bil, inte i min värld iaf, om det sedan är värt det kan bara du själv svara på.
Jo, om man idiottrimmar kan man ju köra sönder både det ena och det andra. Men Polestar är ju ganska försiktiga, bland annat för att de också har ambitionen att hålla kvar samma avgascertifikation.
apersson850 skrev:
Derank skrev:finns väl aldrig några nackdelar med att trimma en bil, inte i min värld iaf, om det sedan är värt det kan bara du själv svara på.
Jo, om man idiottrimmar kan man ju köra sönder både det ena och det andra. Men Polestar är ju ganska försiktiga, bland annat för att de också har ambitionen att hålla kvar samma avgascertifikation.
Beror på hur man kör. Är inne på min tredje chippade bil. Ingen har gått sönder pa trimmet. fö kan man ju köra sönder original också,om man kör som en biltjuv
apersson850 skrev:

Nu menar jag de etablerade såsom BSR, Rica, ATM, Motornord osv, alltså ren mjukvarutrimning, raserar du din bil pga det gör du det bra, men allt går väl bara man vill. Själv kör jag allt annat än lungt och har inte råkat ut för något på 20år och ett antalt bilar/fabrikat och div chip/fulboxar/turbopluss och bonntrim.
Derank skrev:
apersson850 skrev:

Nu menar jag de etablerade såsom BSR, Rica, ATM, Motornord osv, alltså ren mjukvarutrimning, raserar du din bil pga det gör du det bra, men allt går väl bara man vill. Själv kör jag allt annat än lungt och har inte råkat ut för något på 20år och ett antalt bilar/fabrikat och div chip/fulboxar/turbopluss och bonntrim.
Har själv kört TM chiptuning på två bilar och nu BSR. Första bilen Opel Ascona 1973. Dubbla weber 45:or extractor 2 tum avgas toppen fixad Enemkam. Funkade också fast man körde som en biltjuv. Ung och oförståndig. Det roliga med den var att efter inställning av förgasarna,drog den mindre än original. Vid normal körning. Älskar trimmade bilar på gamla sättet,med dubbla webrar. Tyvärr är det ju borta sen länge. Insprutning kom ju redan slutet på 80 talet i de flesta bilar
Det jag syftade på var att om man ska elda allt vad det går på de lägsta växlarna, då gör ett större effektuttag än original att påfrestningarna på växellåda, drivaxlar och -knutar etc. blir ännu högre. Trimmar man och använder det för att ha bättre drag på högre växlar, typ fyran och femma, då ska det mycket till innan man drar sönder något.
Transmissionsolja till M66

Hej, Frågan gäller en v70 2011, D3, ma[…]

När jag tänker efter så är de[…]

Dörrlås under vintern.

För två veckor sedan tvättade jag […]

Vet vilken givare du menar. Hade upp den för[…]