Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Funk
Jag bytte bara själv dioden på min gamla S60, bara att öppna och byta om man är bekväm med att löda elektronik..

/Thomas
Användarvisningsbild
av apersson850
Är det någon speciell finess med att ha blå lysdiod, eller är detta bara för att ni tycker det ser roligare ut?
Användarvisningsbild
av börne
apersson850 skrev:Är det någon speciell finess med att ha blå lysdiod, eller är detta bara för att ni tycker det ser roligare ut?
Som ägaren inte ens ser då man låst & lämnat bilen... trams om ni frågar mig & ser man någon annan bil med blinkande blå diod tänker man... fan va töntigt!

Men är kanske nåt kidzen gilar, vad vet jag :wink:
av volvo244gle
Antagligen lika mycket trams och töntigt som fälgar med större dimension än 15", metalliclack och xenonlysen. :wink:

Gillar min blåa larmdiod. :) Kan utan problem se om bilen är låst på flera hundra meters håll när det är mörkt, t.ex. på jobbets parkering.
För att upptäcka den röda som satt där original så var jag tvungen att komma ganska nära bilen, och vad är då poängen med att ens ha något som blinkar?

Lysdioden i fråga kom från en slaktad Rusta-ljusslinga och tog inte många minuter att löda dit. Tog väck den röda plastbiten och lät LED:en sticka upp ett par mm.
Användarvisningsbild
av apersson850
Xenonljusen har man ju nytta av för att se vart mar far.
Men då är jag med. Inget jag behöver, med andra ord. Om jag inte ser dioden i bilen kan jag ofta se på backspeglarna om den är låst. Går inte det heller kan jag se det på nyckeln. Går inte det heller ser jag det i telefonen.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Blått blink var ju ultracool på sent 90-tal då carguard hade blåa lysdioder i sina eftermarknads billarm. Polaren hade det i sin Audi minns jag.

Om det fortfarande är cool 15 år senare vet jag inte.
Användarvisningsbild
av Rillee
Saker blir ju mindre coola desto äldre man blir
Användarvisningsbild
av grillchips
Jag övervägde att byta till blå i min bil av den enkla anledningen att bilen också är blå. Men jag hoppade av, eftersom den lilla "hättan" över dioden försvinner om man byter. Vilket då gör att man ser dioden och det ser ut som att något fattas (vilket det gör).

BMW 550 xD ... 4.4 sek 0-100 och kan toppa 300 k[…]

Det har väldigt stor betydelse om det är[…]

Selekt garantin gäller ej hyrbil

Hej allihopa, Jag ska köpa en Volvo xc40 mil[…]

Batteri som är på upphällningen ka[…]