Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av DLS
Alla sport system till 2,5FT som jag sett har dubbla utblås.
Finns det nått system som bara har ett utblås?
Passar det från nån annan modell som bara har ett utblås?
av DLS
Tack för tipset, ska maila o fråga vad det innehåller förutom ett slutrör o en annan bakkjol.
Se om dom har några bilder på delarna.
av DLS
Varit i kontakt med bilia o enligt dom så passar endast satsen med dubbla ljuddämpare samt att det stod fel i texten, nedre kjolen igår ej utan den måste man köpa till + omprogrammera om man har parksensorer så då vart det bra mycke dyrare.

http://accessories.volvocars.com/sv-se/ ... 80768/2010

Såvida det inte går att mecka dit en ljuddämpare från nån av dom andra satserna o behålla befintlig bakkjol men kapa ur hål i den för det nya slutröret, Kanske inte blir snyggt?
av IceAck
Har du bara ett ut lås på din FT?
Trodde det var standard med två.
Men till din fråga. Jag tror det kan fungera genom att själv göra hål i befintlig bakspoiler. Utan att veta så tror jag att det blir snyggast om man inte gör hålet för stort så att man ser in för mycket.
Sen peta fast en kantlist i det uppsågade hålet. Typ nån av dessa från Biltema.
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-t ... 000031706/
av DLS
Nejdå jag har 2 dolda utblås.
Vill bara ha ett utblås. Dels för o slippa en ljuddämpare o vikten men mest för jag tycker det är fånigt med dubbla utblås som nån amerikanare, det är ju inte nått som behövs för effekten direkt :)
Har lagt mig under o kollat o det blir lite bok med att kapa i befintlig spoiler. Dels så är kablarna till park sensorer i vägen o det andra är att det krävs en väldigt platt ljuddämpare för o få rum så det måste bli nån original burk då men vet inte hur snyggt det blir med ur kapning så för tillfället ligger det på is. Finns andra projekt som är viktigare såsom få bort allt krom på bilen med mattsvart folie :)
av DLS
Nej jag tänker mig en ljuddämpare bara. Ingen dold.
Skulle ju kunna åka till ferrita o få ett specialbyggd men lite mycket pengar just nu.
Men som sagt ligger på is för tillfället.

Du borde rimligen kunna testa att koppla ur ABS-mo[…]

Jag rengjorde givaren eller iallafall gallerspring[…]

Kan det vara så att det är problem med[…]