Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Antebb
Leasing på Passaten går ut och jag tittar på en begagnad Xc70.
Men vilken modell är ett bra köp? Långmilare? Tycker att priserna ligger väldigt högt med tanke på priset som Classic modellerna såldes ut för. På min kravlista står fjärrstyrd värmare och drag.
Vad bör jag tänka på vid köp?
Användarvisningsbild
av apersson850
Priserna är höga på XC70, för många vill ha en begagnad. Man kunde ju tro att de kraftig rabatterade priserna på nya Classicmodeller skulle trycka ner begagnatpriserna. Men det verkar de inte göra så där väldigt mycket, förmodligen för att det inte går att beställa några Classic längre.

De flesta är dieslar. Många har automatlåda. Värmare har alla dieslar, men tidur var tillbehör och fjärrstyrning sker oftast med Volvo On Call, även om det finns möjlighet till separata fjärrkontroller också. Exakt vad du kan ha/lägga till beror på vilken årsmodell du väljer.
av Antebb
Vet att 2014 kom den senaste versionen. Utöver digital instrument, vad skiljer sig från tidigare årsmodell?
Användarvisningsbild
av apersson850
Prioriterar du nyare bil eller mer utrustning?

2012 blev det stor skärm i mitten på panelen. 2013 klenare/billigare koppling till fyrhjulsdriften. Lite dekorativa ting skiljer också, typ lister och sånt. Rattvärme infördes/kan läggas till, exempelvis.
Användarvisningsbild
av apersson850
I så fall hade jag resonerat som så, att med så kort tid och så kort körsträcka kan jag spara pengar genom att köpa en som gått rätt långt. Typ en som min, fem år och 20000 mil. En sån hinner ju inte rasa på de milen du lägger till ändå. Råkar den vara exakt som min har den redan fått kamremmen bytt också, eller ska ha fått det, i alla fall.
Vill du då ändå lägga till lite mer pengar får du ju mer utrustning, återigen typ min, som är en Summum med ytterligare en del annat jox.
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Ja letar du efter en prisvärd XC70 så är det o har varit helt fel tid (sedan Zlatanreklamen), det finns inga sådana. Möjligen nån D3/D4 manuell FWD.
Bra att veta är ju att D3 AWD (5-cyl) går att trimma upp rätt bra om man nu tycker sånt är viktigt.
Selekt garantin gäller ej hyrbil

Hej allihopa, Jag ska köpa en Volvo xc40 mil[…]

Batteri som är på upphällningen ka[…]

Radion XC40 2024

Jag har haft samma problem sedan jag köpte […]

Transmissionsolja till M66

Kollade lite mer nu, och volvo orginaloljan p&arin[…]