Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag upptäckte när vi var i England (konstigt, där regnar det ju aldrig...) att det ibland kom in vatten i vindrutans ovankant.
Det visade sig att rutan släppt i limningen, så i vissa lägen kom vatten in under rutan. Aldrig under normal körning, för vattnet måste komma bakifrån för att hitta in den vägen. Men när vi körde sakta i en bilkö, med vatten på taket, och det blev stopp, då kom det in vatten. Det rann förstås på andra hållet på taket, ner i det lilla diket mellan ruta och tak och så in där.

En ny ruta fick limmas dit för att fixa läckan. Det här är tydligen inte helt ovanligt, så det kan vara på sin plats att hälla eller spruta lite vatten på era bilar för att kolla, innan det gå så långt att något blir skadat. Det behövs alls ingen högtryckstvätt om det blir så här, för att kolla om det läcker.
Jag har samma problem . Både uppe vid höger och uppe vid vänster .
Fick du det på försäkringen då? Hade tänkt skylla på stenskott men kanske går under försäkringen som just detta med ?

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jag vet faktiskt inte riktigt än. De skulle försöka få Volvo att ta på sig detta, men jag var bortrest när det här fixades. Dottern lämnade och hämtade bilen.
Jag får återkomma när jag varit och pratat med dem, nu när det blir arbetsvecka igen.
Volvo Göteborg tog på sig vindrutebytet på förlängd garanti, s.k. goodwill. Det är uppenbarligen inte meningen att rutorna ska ramla ut. Dessutom är det tydligen inte helt ovanligt, så de är nog medvetna om att det varit något fel i processen vid tillverkningen.
Volvo brukar dessutom vara rätt känsliga för sånt som skulle kunna leda till publicitet som ifrågasätter säkerheten i deras bilar. De brukar ta ett rätt långtgående ansvar där.
I mitt fall gjorde han det. Men jag fick fixa bilder på läckan, rutan, bilen med mera, som han skulle ha som argument. Det var ju uppenbart att han gjort det här tidigare, vilket de också sa till mig.
Fan då kanske jag kam få min S60 2011 som rullat ca 11500 fixad också. Läcker in lite vatten då&då uppe i vänstra hörnet. Ibland har jag sett nån vattendroppe komma glidandes. Samt att man ser spår av det..

Jag har dessutom problem med att det bägge framdörrarna släpper in vatten vad jag förmodar runt sidospeglarna så att det letar sig in på insidan av rutan. Blir utsmetat på halva rutan ungefär när man hissar ner dom.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
Nästa elbil från Volvo?

Sett ett par ställen som baserat på b[…]

Har kontaktat supporten om centerdisplayen, s&arin[…]

Utgångspunkten är att styrväxeln s[…]

Jo det måste va mitt problem;) Fast hj&aum[…]