Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lilj
Gjorde ett försök igår men den var inte ens nära på att gå dit. Något som bytt denna rem som kan förklara hur man ska göra? ska man använda något specialverktyg? lossa på kompressorn?

Kör en Volvo v70 2.5ft 2009.

Tackar på förhand.
av Lilj
Perra83 skrev:Har du slakat på spännaren?
Hej tack för ditt svar, nej det har jag inte, fick förklarat för mig att det inte sitter någon spännare och vad jag kunde se så stämde det. Fick lite hopp nu när du skrev sådär. Vart sitter spännaren som du nämner?
av Cox
Det finns ingen spännare, Volvo har ett spec verktyg men det går att vålda dit den. Ett glatt humör vilja och vaselin vaselinet var ett skämt ! Dock inte humöret
Användarvisningsbild
av TommyP86
"Rulla" på den spår för spår. Det är ett pill, men låt det ta tid, annars kommer du skada remmen. När du fått in snitsen tar det typ 10 min, innan dess allt från 30 min till en timme.
av Lilj
okej tack så mycket för svaren, har varit och köpt en original rem. Såg att nån skrev tidigare att det var mycket mer flex i dom än pirat remmarna. Det kändes som att det saknades 10cm när jag höll på igår, fanns som inte på kartan att den skulle gå dit.

Ni som monterat och lyckats, visst har ni monterat remmen sist på kompressorn? vad har ni använt för verktyg? ex Buntband & plast skruvmejsel.
Selekt garantin gäller ej hyrbil

Hej allihopa, Jag ska köpa en Volvo xc40 mil[…]

Batteri som är på upphällningen ka[…]

Radion XC40 2024

Jag har haft samma problem sedan jag köpte […]

Transmissionsolja till M66

Kollade lite mer nu, och volvo orginaloljan p&arin[…]