Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Wibe
Hej,

Har en V70 där nybilsgarantin nu går ut i slutet av augusti. Vi har sedan bilen var ny haft problem med ett däcktryckssystem (sensorer) som inte fungerat och som varit inne många gånger för detta problem. Man har inte lyckats lösa problemet och jag undrar nu vad jag kan göra då nybilsgarantin går ut.

Vad skall/bör jag göra?

Tacksam för hjälp.

Andreas

Sent from my A0001 using Tapatalk
Användarvisningsbild
av Wibe
Derank skrev:Avaktivera den.
Går inte att göra i menyn. Gör man då det med mjukvara? Känns ju dock som något som Volvo borde fixa och inte slippa problemet genom att kunden måste avaktivera det?

Användarvisningsbild
av Derank
Via mjukvara, iaf på XC60, du kan ju ställa frågan iaf, och har du haft samma problem sedan bilen var ny skulle jag ta kontakt med kundrelationsansvarige och ge han 2 alternativ, fixa bilen el ge dig en ny. Det har du rätt till.

Inet lönt att fortsätta med verkstaden om de inet lyckats ordna problemet på 2år. Vad är det som händer då? alltså felet med tpms
Användarvisningsbild
av Wibe
Derank skrev:Via mjukvara, iaf på XC60, du kan ju ställa frågan iaf, och har du haft samma problem sedan bilen var ny skulle jag ta kontakt med kundrelationsansvarige och ge han 2 alternativ, fixa bilen el ge dig en ny. Det har du rätt till.

Inet lönt att fortsätta med verkstaden om de inet lyckats ordna problemet på 2år. Vad är det som händer då? alltså felet med tpms
De lyckas lösa problemet under en tid, ibland månader och ibland bara några veckor. Det som sker är helt enkelt att jag för meddelande om att systemet kräver service.

Kan man begära en ny bil för detta?

Användarvisningsbild
av Derank
Hur många gånger har de lagat bilen, ?

Självklart kan du det, ska du fortsätta att åka in på verkstaden i kanske 5år till så fort felet uppstår?

Du har all rätt att få felet åtgärdat. och det är ju konstigt att de inet arbjudit dig att avaktivera funktionen, men det kanske inet går på V70 och då har du ju verkligen ännu större anledning att få en ny bil. Ta kontakt med kundrelationsansvarige och berätta hur det ligger till, självklart kan du inet fortsätta att åka in och ut på verkstad resten av bilen livstid.
Användarvisningsbild
av Wibe
De har pratat om avaktivering men det känns som en lätt väg ut för dem. Enligt mitt tycke borde de lösa problemet med systemet.

Användarvisningsbild
av Wibe
Hat varit i kontakt med kundrelationsansvarig och de verkar vilja fortsätta att reparera..

av Bjervus
Enligt konsumentlagen, så har de rätt till att försöka laga felet 3ggr sedan skall de erbjuda dig en ersättning eller ett återköp..

Skickat från min SM-G360F via Tapatalk
Selekt garantin gäller ej hyrbil

Hej allihopa, Jag ska köpa en Volvo xc40 mil[…]

Batteri som är på upphällningen ka[…]

Radion XC40 2024

Jag har haft samma problem sedan jag köpte […]

Transmissionsolja till M66

Kollade lite mer nu, och volvo orginaloljan p&arin[…]