Moderator: Moderatorer
Joakim6945 skrev:Jag har frågat om det hos min ÅF här i USA också, men dom vägrar. Kan bara ändra på SensusÄr din ÅF en aukt. verkstad eller en vanlig bilkrängare? Tog mig fem minuter i VIDA att hitta "Swedish application" art.nr 30786064. Gäller alltså hastighetsmätaren och dess displayer, det är väl bara den dom man behöver ändra på om du redan kan byta språk på sensus.
Schmoyoho skrev:Hej.Joakim6945 skrev:Jag har frågat om det hos min ÅF här i USA också, men dom vägrar. Kan bara ändra på SensusÄr din ÅF en aukt. verkstad eller en vanlig bilkrängare? Tog mig fem minuter i VIDA att hitta "Swedish application" art.nr 30786064. Gäller alltså hastighetsmätaren och dess displayer, det är väl bara den dom man behöver ändra på om du redan kan byta språk på sensus.
Till TS: mjukvaran verkar f.ö heta 30786064 oavsett om man har grafisk display, vanlig analog mätare, en MY08 eller MY16. Det är nog det enda man behöver ladda in om man redan kan ändra språk på sensus.
Joakim6945 skrev:Hej.Låter ju möljligt men samtidigt, vad ska de bry sig? "Jahapp, 9,0 l/100 km blandad förbrukning, ingen tung högerfot där inte". Det enda praktiska som ändras är att ev. felmeddelanden i displayen blir oläsliga för dem men är det volvo of dallas och en aukt. verkstad så är ju felkoderna i VIDA fortfarande på engelska är jag tämligen säker på (tror jag gjorde en utläsning med en virtuell maskin med VIDA på engelska en gång och fick koderna från min svenska bil på engelska i datorn).
Ja den är en aukt. verkstad. Volvo of Dallas. Jag tror det är så att dom själva kan förstå menyerna när bilen är inlämmnad på service. Ja Sensus är satt till Svenska, men jag skulle vilkja att de "runda" displayerna på hastighets och varv räknare också är det. Ska se om jag kan pusha dom nästa gång.
apersson850 skrev:I min 2012:a kan jag själv ändra språk i displayen mitt i bilen (Sensus), men inte i de två i instrumentet. Eller den i varvräknaren, för i den andra är det bara symboler.På senare V70 (och med all sannolikhet också XC70), åtminstone dem med digitalt instrument och Sensus Connect som min MY -15, byter man språk även i kombiinstrumentet när man ställer om språk via menyerna.
Det har väldigt stor betydelse om det är[…]