Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av skullen
Tänkte dela med mig av min erfarenhet...

Upptäckte att höger bakdörr inte låste ordentligt, ibland om man hjälpte den lite. Tog loss låset men det verkade inte funka ordentligt, det försökte låsa men lyckades inte riktigt.

Jag åkte till JB självplock och fick tag i ett lås från en -14 för en blygsam kostnad...Dock utan elektriska barnlås som jag har, och ett helt annat artikelnummer. Efter en bra stunds plockande fram och tillbaka med delar dessa lås emellan kom jag fram till att den lilla elmotorn som låser var mycket svagare i det gamla låset, bytte och det gamla låset funkar! Bytte även kugghjulen men de var nog ok även på det gamla låset.

Det verkar vara ett inte helt ovanligt problem på dessa bilar och Volvos lösning verkar vara att byta hela låskistan, men i detta fall klarade jag mig i alla fall billigt undan.
Även jag har haft problem med just höger bak.
Köpte bättre begagnat från just JB och bytte hela altet, men då jag inte har elektriska barnlås så var det antagligen enklare för mig att hitta rätt.

BMW 550 xD ... 4.4 sek 0-100 och kan toppa 300 k[…]

Det har väldigt stor betydelse om det är[…]

Selekt garantin gäller ej hyrbil

Hej allihopa, Jag ska köpa en Volvo xc40 mil[…]

Batteri som är på upphällningen ka[…]