Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av digicraft63
Jag har 2011 års modell av XC70 D3

Helt plötsligt dog all audio. Varken CD-spelaren, FM, AM, USB eller AUX fungerar längre. Däremot fungerar bluetooth och handsfree-anläggningen. Även alla kontroller för värme, AC samt inställingar för alla funktioner utom det som har med audio att göra.

Jag har provat att koppla bort pluspolen på batteriet ett tag men det hjälpte inte. Jag lyckades också identifiera (tror jag) var aktuell säkring sitter. För säkringen för audio/entertainment sitter väl under handsfacket? Men säkringarna var hela.

Känns som det är någon enhet som har med audio att göra som har upphört att fungera. Finns det någon som har några uppslag på lösning?

Likaså har jag problem med att jag får felmedelande som säger att "parkeringsbroms serv erfodras". I och med det så fungerar inte heller parkeringssensorerna fram. Jag har testat handbromsen och den får bilen att tvärnita och den släpper också så bilen lätt rullar när skjuter på den manuellt. Känns som det är något sensorfel där. Idéer någon vad det kan vara?

Jag har också ett gnisslande ljud ifrån vänster bak hjulupphägning. Speciellt märkbart om man lastar tungt eller kör med tungt lastat släp. Märkliga är att gnisslet försvinner när man accelererar. Skumt fel. Glapp i någon länkarm eller bara osmort?

BMW 550 xD ... 4.4 sek 0-100 och kan toppa 300 k[…]

Det har väldigt stor betydelse om det är[…]

Selekt garantin gäller ej hyrbil

Hej allihopa, Jag ska köpa en Volvo xc40 mil[…]

Batteri som är på upphällningen ka[…]