Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av uniformerad
Har problem med takluckan på vår XC70 Classic 2016. Det läcker in vatten, både när man kör och när bilen står stilla. Upptäckte det första gången i samband med ett skyfall i Lugano i juli. Trodde då att det kanske berodde på att det vräkte ner, men nu har det hänt igen, då bilen stått stilla i regnet. Normalt står bilen i garage, det är orsaken till att jag inte märkt det tidigare. Konstigt nog verkar det inte tränga in vatten när jag tvättar bilen.

Börjar nu bli lite orolig för innertaket, känns inte så kul om det blir blött.

Ska lämna in bilen på Bilia så fort jag kommer hem igen, så att de får kontrollera det hela.

Är det någon annan som har haft liknande problem?
av uniformerad
Bilen har gått 1000 mil, står alltid i garage hemma så det är högst tveksamt att dräneringshålen är igensatta.
Man kan till och med se hur det droppar in vid bakkant på takluckan, men det tränger in fram också.
av dissonans
Finns en liknande tråd om en taklucka på en 2016. Leta lite så hittar du nog den. Om jag minns rätt så fick han en helt ny insats.
av uniformerad
Jag lyckades att hitta den, ska ligga på Bilia lite när jag kommer hem så de verkligen kollar upp bilen, ska även tipsa dem om att det kanske är bäst att byta hela insatsen.

BMW 550 xD ... 4.4 sek 0-100 och kan toppa 300 k[…]

Det har väldigt stor betydelse om det är[…]

Selekt garantin gäller ej hyrbil

Hej allihopa, Jag ska köpa en Volvo xc40 mil[…]

Batteri som är på upphällningen ka[…]