Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av snepo
Sämsta bil jag nånsin haft. Trodde/hoppades Volvo var bättre än så. Men nej tyvärr. Får återgå till ett tyskt märke.

inte riktigt så illa,som jag beskrev först.

Tycker dock att min T6:a -99. Kändes robustare bättre hopsatt. Fast den var äldre,13 år gammal. När jag ägde den
Senast redigerad av 2 snepo, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av Vojje
en dålig ide att dra hit tyska bilar till detta landet. Dem kan de ha själva.
Man kan tycka vad man vill om Volvo, men de skapar iaf arbetstillfällen i landet.
Att köpa utländskt är att pissa på svensk industri och att tro att du klarar dig utan den. Det gör du inte...
Användarvisningsbild
av RichardCardell
Har haft en hel uppsjö bilar men landar alltid tillbaka på Volvo. Även nyare BMW och Audi. Älskar min s80 -13

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av snepo
RichardCardell skrev:Har haft en hel uppsjö bilar men landar alltid tillbaka på Volvo. Även nyare BMW och Audi. Älskar min s80 -13 Bild

Härligt att du är nöjd. Har oxå haft många märken/modeller. Provkörde en Audi A6 3,2 . Var inte imponerad alls av den. Ser -13 annorlunda ut än -10. Invändigt/utvändigt? Vad har du för motor/vxl?
Användarvisningsbild
av RichardCardell
snepo skrev:
RichardCardell skrev:Har haft en hel uppsjö bilar men landar alltid tillbaka på Volvo. Även nyare BMW och Audi. Älskar min s80 -13 Bild

Härligt att du är nöjd. Har oxå haft många märken/modeller. Provkörde en Audi A6 3,2 . Var inte imponerad alls av den. Ser -13 annorlunda ut än -10. Invändigt/utvändigt? Vad har du för motor/vxl?

Vet faktiskt inte. Har ju den "stora" displayen uppe på brädan som kom -12 om jag inte minns fel, i övrigt är det nog inga större skillnader, har en d3 med 6vxl manuell. Ingen raket men skulle inte tro att där är 136hk i den om jag hade gissat. Ingen av mina polare tror mig när jag säger det. Vill jag åka fort äger jag en m3 e46 också :)

Användarvisningsbild
av snepo
RichardCardell skrev:
snepo skrev:

Vet faktiskt inte. Har ju den "stora" displayen uppe på brädan som kom -12 om jag inte minns fel, i övrigt är det nog inga större skillnader, har en d3 med 6vxl manuell. Ingen raket men skulle inte tro att där är 136hk i den om jag hade gissat. Ingen av mina polare tror mig när jag säger det. Vill jag åka fort äger jag en m3 e46 också :) Ja ibland stirrar man för mycket på antal hk,inkl mig själv. De flesta bilar klarar ju att åka i 120 km/h utan massa hk. Men visst är det roligt med mycket pulver under huven. Själv har jag BSR i min. M3 är häftigt.

Användarvisningsbild
av börne
Intressant tråd... bilen är skit buhuuu.... sen inte någonting om vilka problem du har :roll:

Har själv en S80 2010 & den köptes med 7800 mil på mätaren Aug 2013, nu har den rullat 14000 mil utan ett enda fel, bästa bilen jag haft. Nu har jag snart haft den i tre år & kanske dags för byte, men den går så förbannat fint så jag behåller den nåt år till.
Användarvisningsbild
av snepo
börne skrev:Intressant tråd... bilen är skit buhuuu.... sen inte någonting om vilka problem du har :roll:

Har själv en S80 2010 & den köptes med 7800 mil på mätaren Aug 2013, nu har den rullat 14000 mil utan ett enda fel, bästa bilen jag haft. Nu har jag snart haft den i tre år & kanske dags för byte, men den går så förbannat fint så jag behåller den nåt år till.
Det är många olika problem.Mest irriterande är allt knarr gnissel inne i bilen. Som jag skrev i tidigare inlägg,min gamla 99:a kändes bättre hopskruvad..Ser att det är fler som har liknande problem,med missljud. Kanske materialen i bilarna är sämre idag. Typ plasten inuti bilen. Får väl försöka leva med det,eller byta bil kanske. Som jämförelse. Morsan har en S40 2005. Den känns bättre robustare än min S80. Inget knarrande i bilen. Min bil har gått lite över 16000 mil. Min gamla 99:a,hade gått 33000 mil. När jag bytte den. Men två lika bilar kan ju va helt olika. Min förra arbetsledare och hans bror,köpte varsin ny 240. Sista årsmodellen. Broderns gick utan problem. Den andra krånglade från första dagen. Slutade med att han fick ut en ny till slut. Det dom kallar måndagsexemplar
Turbomätare 940

Det är snarare 1 bar turbomätaren g&arin[…]

BMW 550 xD ... 4.4 sek 0-100 och kan toppa 300 k[…]

Det har väldigt stor betydelse om det är[…]

Selekt garantin gäller ej hyrbil

Hej allihopa, Jag ska köpa en Volvo xc40 mil[…]