Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tjena har köpt ny bil :) är en volvo v70 ll D4 e s/s sport E BE PRO ll my15 som gått 3500mil.
Är inget tidur på den. Någon som vet vad de Kostar och installera ca:??
Hur fixar man Volvo on call? Eller Volvo Hör av sig om det när jag står som ägare???
Ska lämna in den på min Volvo verkstad och få stänkskydd och glasögon hållare. Något mer jag ska beställa tycker ni??
Är de värt att installera batteriladdare eller de är dyrt?? Funderar på extra lyse men har inte hittat något snyggt någon med förslag??
Är de värt att låta verkstaden kolla över bilen ändå den bara gått 3500mil??
Någon som vet hur det är med garantier på en 2015??
Tidur ingår i VOC. Eller oftast väljer man ett klimatpaket där det ingår.
Stänkskydd och solglasögonhållare monterar du själv!!!!
Köp en batteriladdare som heter Ctek MXS 5 och en komfort indikatorsladd som du monterar mellan + på batteriet och en skruv i chassit. Så laddar du batteriet enkelt och billigast.
Perra83 skrev:Stänkskydd och solglasögonhållare monterar du själv!!!!
Håller med, det är enklare än en ikeamöbel :mrgreen:

Det finns manualer onlina om de nu inte medföljer grejorna du köper, köper man på te.x. bildelabasen, tradera eller köp/sälj här medföljer såklart inga manualer

http://accessories.volvocars.com/sv-se

- Välj din bil
- Tjänster (uppe till vänster)
- Monteringsanvisningar
- Klicka på förstoringsglaset till höger om "Sök monteringsanvisningar"
- Skrolla ner till något som passar eller beta av en efter en, man kan
annars istället för förra punkten skriva texten på det man köpt
Ola311 skrev:Tack för svaren. Står att det är klimatpaket VOC diesel i utr.listan men står även tillsatsvärmare ej tidur.
Du har tidur.... står sådär för att säljarna är för lata, odugliga att korrigera till rätt text :roll: tyvärr luras många när det inte står korrekt för gällande bilen
Såvitt jag vet ingår "tiduret" (det vill säga möjligheten att använda tillsatsvärmaren som parkeringsvärmare) inte i VoC, i alla fall inte i MY -15 (som jag är väldigt väl bekant med eftersom jag just köpt en likadan bil som den TS har bortsett från att min inte är en "e"). Det är således möjligt att ha VoC i kombination med tillsatsvärmare utan tidur. Men den kombinationen är förstås ovanlig.

Det som följer med VoC är möjligheten att fjärrstarta värmaren om man har värmare med tidur. Och eftersom bilen enligt TS har klimatpaket har den värmare med tidur.
Ola311 skrev:Är inget tidur på den.
Det är troligen tidur på den. Se tidigare inlägg i tråden.
Ola311 skrev:Hur fixar man Volvo on call?
Vänd dig till en Volvo ÅF för att få hjälp att få VoC i drift i ditt namn.
Ola311 skrev:Är de värt att låta verkstaden kolla över bilen ändå den bara gått 3500mil??
Beror på vid vilken tidpunkt och miltal den senast servats. Den du köpte den av bör kunna upplysa om detta.
Ola311 skrev:Någon som vet hur det är med garantier på en 2015??
Fabriksgarantin är två år. Hur länge till du har sådan beror på när bilen togs ut. Om det är en mycket tidig -15 är den på väg att gå ut just nu. Om det är en mycket sen -15 har du ca ett år kvar. Beroende på av vem och på vilka villkor du köpt bilen kan du också ha någon form av begagnatgaranti.

Sedan har du vagnskadegaranti (det vill säga vagnskadeförsäkring på Volvos bekostnad) i tre år från den tidpunkt då bilen är uttagen och rostskyddsgaranti i 12 år.
andersuw skrev:Det är således möjligt att ha VoC i kombination med tillsatsvärmare utan tidur.
I så fall har de ändrat nåt, för när jag köpte min 2012 var det inte bara ovanligt att ha VOC utan tidur, det var omöjligt. Fanns inte tidur i konfigurationen lades det till automatiskt när man kryssade för VOC. Det var billigare att "få" tiduret ihop med VOC än att lägga till det separat.

@Gameburg , Okey tack då vet jag, Rätt[…]

Påfyllningspluggen sitter på framsidan[…]

Vad ska jag köpa och varför?

Hade du tagit med den motiveringen från b&ou[…]

Testa, ha på den automatiska bromsen (de[…]